خشکسالی به ۳۳ هزار هکتار از مزارع مرودشت زیان زده است

کاووس همتی اضافه کرد: مزارع خسارت دیده از خسکسالی شامل ۱۲۰۰هکتار گندم، ۹۵۵۰ هکتار جو دیم، ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی  و ۸۴۰۰ هکتار جو آبی در زیر شبکه سد درودزن است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، همتی گفت: با احتساب پیش بینی عملکرد ۲۵۰۰ کیلو گرم به ازای یک هکتار گندم دیم و ۱۸۰۰ کیلوگرم به ازای یک هکتار جو دیم و پیش بینی تولید ۵۵۰۰ کیلوگرم  برای یک هکتار گندم آبی و ۳۵۰۰ کیلو گرم به ازای یک هکتار جو آبی بیش از ۷۸ هزار تن محصول گندم و بیش  ۴۴ هزار  تن جو از چرخه تولید خارج شده است.

همتی عنوان کرد: علاوه بر خسارت صد درصدی و از بین رفتن کامل مزارع دیم، کاهش عملکرد مزارع آبی نیز به دلیل کاهش آب چاه‌های کشاورزی قطعی است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از یکصد هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده است، خاطرنشان کرد: کشت گندم و جو در نیمه آبان ماه انجام و در اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه نیز برداشت می‌شود.

همتی با بیان اینکه تنها پنج هزار هکتار از مزارع جو و ۳۸۰۰ هکتار از مزارع گندم خسارت دیده تحت پوشس بیمه  هستند بر لزوم توجه به نقش بیمه محصولات کشاورزی در جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از خشکسالی تاکید کرد. 

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.