فضای متشنج شمشیربازی نزدیک المپیک/ فدراسیون نظاره گر آتش اختلافات اپه و سابر

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، شمشیربازی ایران در المپیک توکیو در اسلحه سابر نماینده دارد  و دیگر اسلحه ها نتوانست به سهمیه برسد. پس از پایان مسابقات زون آسیا که شمشیربازی ایران دست خالی بازگشت، این رشته درگیر حرف و حدیث هایی شد که شمشیربازی را کمتر از سه ماه مانده به المپیک  وارد حاشیه کرد.

زمانی که اپه و فلوره در مسابقات سهمیه نگرفتند بحث نابرابر بودن امکانات بین  اسلحه ها مطرح شد و همین مسئله جرقه اختلافات را زد به گونه ای که اکنون به یک جنگ علنی تبدیل شده است.
سابریست ها معتقدند از لحاظ امکانات برتری خاصی ندارند و اپه و فلوره چون نتیجه نگرفته اند بهانه جویی می کنند.
 از طرف دیگر سرمربی تیم ملی اپه که استغفا هم داد، معتقد است که که بودجه شمشیربازی خرج سابر می شود.

*سکوت نابجای فدراسیون دراختلاف میان اسلحه ها 
اما نکته مهم این است که رییس فدراسیون در میان این جنگ کجا است؟ اینکه امکانات برابر بوده است یا نه رافدراسیون  باید با ارائه مستندات در موردش اظهار نظر کند و افکار عموم یرا توجیه کند که توجهی که  به سابر، اپه و فلوره داشته است یکسان بوده است یا نه. اما فدراسیون در این میان سکوت پیشه کرده است و این اسلحه ها هستند که در رسانه ها دارند تلاش می کنند که ثابت کنند کدام یک حق را می گویند.با توجه به مدت زمانی که تا المپیک مانده  و در شرایطی که شمشیربازی به دنبال تاریخ سازی است، بجای آرامش شاهد متشنج شدن فضا هستیم و به نوعی انگار زخم های قدیمی سرباز کرده اند.

 فدراسیون اگر در همان اولین اظهار نظر ها سعی می کرد فضا را در درون خانواده شمشیربازی آرام کند، اکنون در زمانی که این رشته به آرامش بیشتری نیاز دارد، شاهد جنگ علنی بین اسلحه ها  نبودیم.

*فدراسیون ریشه ناکامی اپه و فلوره را پیدا کرده است؟
اپه و فلوره در مسابقات مختلفی نتیجه قابل قبولی نگرفته اند اما فدراسیون هیچ موقع ریشه ای به مشکل اپه و فلوره نپرداخت و تنها وعده داد که در آینده وضعیت بهتر می شود. شاید هم همین که سابر  نتیجه می گرفت، برایشان کفایت می کند.
 فدراسیون هیچ موقع به این فکر نکرده است که شاید باید نیاز باشد که استراتژی خود را نسبت به اسلحه های دیگر تغییر دهد. اگر سابر با مربی ایرانی و  برنامه ای که داشته به نتیجه رسیده است، قرار نیست اسلحه های دیگر هم با همان روند به نتیجه برسند و شاید نیاز باشد بر فرض مثال شمشیربازان اپه و فلوره که آینده دار هستند  به کمپ های تمرینی معتبر اعزام شوند و یا حضورشان در مسابقات مختلف نسبت به قبل خیلی بیشتر باشد تاکم کم زمینه رشد و پیشرفت این دو اسلحه هم فراهم شود و همانند سابر به مدال های مهمی برسند. درواقع اینکه فدراسیون ریشه ای به مشکل اپه و فلوره نمی پردازد اکنون به این تبدیل شده که اسلحه ها  زبان به گلایه از هم باز کرده اند فدراسیون هم به نظر می رسد فقط نظاره گر است در حالی که به عنوان متولی این رشته این وظیفه را دارد تا ابهامات و گلایه هایی که برای اسلحه ها به وجود آمده را پاسخ بدهد اما وقتی سکوت می کند نتیجه اش این می شود که در نزدیک المپیک، رشته ای که می خواهد با کسب مدال تاریخ سازی کند، درگیر حواشی درون خانواده ای می شود. 

فضای شمشیربازی نیاز به آرامش دارد
شمشیربازی قرار است در میدان بزرگی چون المپیک شرکت کند و الان زمان جدال و دعوا نیست و باید در آرامش برای المپیک آماده شود. الان وقت سکوت فدراسیون هم نیست و باید وارد میدان شود به این جنگ پایان دهد در غیر این صورت علاوه بر اینکه فضا در روزهای آینده متشنج تر خواهد شد، حتی  ممکن است حواشی ایجاد شده به ضرر این رشته تمام شود و گریبان شمشیربازان را در المپیک بگیرد.

پایان خبر / تاریخ ما  
   

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.