تجهیز هاب‌های پستی کشور به سورتینگ مکانیزه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما،  مرسوله پستی شامل پاکت و بسته می‌شود. پاکت یا پست‌نامه مثل قبوض، گذرنامه، گواهینامه که در پاکت ارسال می‌شود و در مقابل بسته و امانت هستند. در گذشته که افراد به هم نامه می‌نوشتند، ترافیک نامه خیلی بیشتر از بسته و امانات بود که به‌عنوان هدیه و سوغات می‌فرستادند. اما در سال‌های گذشته اتفاقی که در کل دنیا هم افتاده این است که حجم پست‌نامه در نمودار کمتر شده و بسته و امانت در حال افزایش است.

افزایش حجم مرسولات پستی نیازمند این است که ظرفیت لازم ایجاد شود تا مرسولات در زمان کوتاهی به دست مشتری برسد. در حالی که تا پیش از این، ترافیک قابل توجهی در مرکز تجزیه مبادلات لشکر که به عنوان هاب کشوری تلقی می‌شود، وجود داشت و همه خطوط بین استانی به نوعی به تهران متمرکز بود، شرکت ملی پست برای کاهش این ترافیک‌  و تجهیز را راه‌اندازی کرد.

با راه‌اندازی خطوط پستی و هاب‌های منطقه‌ای، دیگر لازم نیست بسته‌ها ابتدا به تهران بیاید. بنابراین سرعت ارسال بالا می‌رود، زیرا مرسوله به جای اینکه به تهران بیاید و بعد به استان‌ها برود، مستقیم بین استان‌ها مبادله می‌شود. از طرفی چون تخلیه و بارگیری نمی‌شود، ضریب ایمنی مرسولات بالاتر می رود و عناصر کیفی بهبود پیدا می‌کند. همچنین وقتی خط‌های مستقیم برقرار می‌شود، در هزینه و زمان هم صرفه‌جویی می‌شود.

در این راستا به نقل از شرکت ملی پست، آیین افتتاح هاب پستی منطقه شمال کشور برگزار و خط مستقیم مازندران به گیلان راه‌اندازی شد. رمضانعلی سبحانی‌فر –  در این مراسم، مدیرعامل شرکت ملی پست، بازنگری و ارتقای زیرساخت‌ها را لازمه افزایش کیفیت، سرعت و دقت خدمات پستی برشمرد و گفت: راه‌اندازی هاب‌های پستی یکی از اصلی‌ترین اقدامات در بحث ارتقای زیرساخت‌ها  بود که سرعت و دقت در عملیات پستی را به همراه داشته است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که پست مدرن باید به تکنولوژی مدرن مجهز باشد و امروز سورتینگ مکانیزه در حال بهره‌برداری است تا به عملیات سایر هاب‌های پستی سرعت دهد، از راه‌اندازی سورتینگ مکانیزه هاب‌های پستی که ترافیک بالایی دارند خبر داد.

تجهیز ناوگان پستی با ۴۰ دستگاه کامیون و ۴۰۰ دستگاه وانت، تامین ملزومات اساسی برای افزایش امنیت بسته‌های پستی ازجمله ترولی و باکس‌های ویژه حمل مرسولات از دیگر مواردی بود که رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست به عنوان سایر اقدامات برای ارتقای زیرساخت‌ها نام برد.

سبحانی‌فر ادامه داد: اصلاح فرایندها اقدامی بود که از قبل در دستور کار قرار داشت و به دلیل شرایط کنونی جامعه سرعت بیشتری گرفت تا علاوه بر جلب اعتماد و افزایش ترافیک در شبکه پستی منجر به افزایش درآمدزایی در شبکه شود. برای افزایش سرعت کار تعداد پنج هاب پستی را در سال گذشته راه‌اندازی کردیم تا بستری برای استان‌هایی که فرهنگ و زبان مشترک دارند برای بهره‌گیری از امکانات همدیگر فراهم شود.

وی با بیان این که در حال حاضر مردم استان‌های گلستان، گیلان و مازندران از نیازهای هم مطلع می‌شوند و می‌توانند بدون واسطه مایحتاج خود را تامین کنند، گفت: راه‌اندازی خطوط مستقیم باعث تسهیل در بهره‌مندی از امکانات بین شهری می‌شود. با راه‌اندازی خط مستقیم مازندارن به گیلان، دیگر نیاز نیست که امانات گیلان ابتدا به تهران بیاید بلکه مستقیم به مقصد ارسال می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان این که این امر دو روز زمان ارسال را کاهش می‌دهد از راه‌اندازی خط مستقیم گیلان – اردبیل خبر داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.