دوره آموزشی طلاب وظیفه شمالغرب کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، دوره آموزشی طلاب وظیفه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به مدت یک هفته از ۲۹ دی به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.

این دوره به همت کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و با ابلاغ ستاد همکاری های  کشور با استفاده از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه استان و اساتید متخصص حوزه های تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت استان برگزار شد.

در این دوره ۳۶ نفر از طلاب وظیفه با حضور در کلاس های آموزشی با مباحثی چون قصه گویی قرآنی برای کودکان و نوجوانان، روانشناسی تربیتی، روانشناسی رشد، مدیریت آموزشی، اصول و فلسفه آموزش و پرورش و جامعه شناسی تربیت آشنا شدند.

شرکت کنندگان در این دوره، ۵۴ ساعت آموزش حضوری و ۶۰ ساعت آموزش غیرحضوری را با موضوعاتی از قبیل تبیین سند تحول، اصول و فنون راهنمایی و مشاوره، اصول و مبانی برنامه ریزی فعالیت های پرورشی، اهداف فعالیت های قرآنی و معارف اهل بیت آشنا سپری کردند.

طلاب وظیفه همچنین در این دوره های حضوری و غیرحضوری، با اهداف دوره های تحصیلی و شرح وظایف روحانیون در مدرسه و معرفی مراکزتخصصی حوزه علمیه، آشنایی با مقررات و مکاتبات اداری و شوراها و تشکل های مدرسه و اخلاق حرفه ای در مدرسه آشنا شدند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.