اولین تونل شهری دهه فجر در ساری بهره برداری می شود

به گزارش سایت «تاریخ ما»، مهدی عبوری با بیان اینکه پروژه تونل شهید سید مصطفی علمدار در مرحله نهایی قرار دارد اظهار داشت: اجرای این پروژه در راستای طرح جامع ترافیک شهر ساری و در جهت سهولت عبور و مرور شهروندان عملیاتی شده و در مرحله پایانی قرار دارد که به امید خدا و با استعانت از روح بزرگ شهید سید مصطفی علمدار به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تونل شهید علمدار در میدان هلال احمر به طول ۳۲۰ متر با ارتفاع مجاز ۵ متری با شیب رمپ های حداکثر ۸ درصد و در دو باند یکطرفه اجرا شده است ، افزود: انتقال حجم حدود ۲۰ درصد از ترافیک بلوار دفاع مقدس بسمت بلوار امام رضا از دیگر مزایای این طرح  بوده و هدایت آب‌های سطحی در این پروژه  به‌صورت کانال زیرزمینی( نقب ) از تونل  به رودخانه تجن عملیاتی شده است.

شهردار ساری در ادامه پروژه بوستان بانوان اشاره کرده و گفت: این بوستان در فضایی به مساحت ۸/۵ هکتار با معماری بومی – اسلامی و توجه ویژه به نیازمندی های بانوان شهر ساری روند اجرایی را طی می کند.

این مسئول ، فضاهای ورزشی ، بازارچه های سنتی ، فضای سبز ، مهدکودک و مسیر پیاده روی را از امکانات موجود در بوستان بانوان عنوان کرد و افزود: بهره برداری از این بوستان نشاط ، پویایی را برای بانوان شهر در پی خواهد داشت که بی تردید سلامت روحی و جسمی نیمی از جمعیت جامعه بر سلامت شهر تاثیر مستقیم و موثری خواهد داشت.

وی بیان کرد: کار احداث فضاهای مختلف بوستان بانوان به اتمام رسیده و بهره برداری از این پروژه در دستور کار قرار گرفته است و این پروژه نیز مانند سایر پروژه های تیم مدیریت شهری با پیوست فرهنگی اجرایی و در معرض بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عبوری به استقبال شهروندان از مجموعه فرهنگی اجتماعی بوستان ولایت اشاره کرده و اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته ، تجهیز موزه های چهارگانه بوستان ولایت با همکاری و هماهنگی اداره میراث فرهنگی استان و پژوهشکده ساری شناسی در دست اقدام بوده  که در عمل شهروندان و گردشگران پیوست فرهنگی تبدیل پادگان به بوستان را شاهد باشند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.