کشف جسد آخرین مفقودی سیل اخیر/افزایش خانه‌های هلال یزد به ۷۰ مورد

دکتر «محسن حرازی زاده» ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل آشیانه بالگرد امداد هلال احمر استان ضمن گرامیداشت هشتم می مصادف با هیجدهم اردیبهشت‌ماه که به عنوان روز جهانی صلیب سرخ نامگذاری شده، هشتم تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه که در کشورمان به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده رافرصتی مغتنم برای معرفی فعالیت‌ها و خدمات این جمعیت خواند و گفت: هرچند امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی اواویت فعالیت‌های هلال احمر است ولی این جمعیت در کنار آن به اموری مانند آموزش و آماده‌سازی منابع انسانی و تجهیز امکانات و جمع آوری کمک‌های مردمی نیز می‌پردازد.

وی در ادامه به اشاره به عملکرد هلال احمر استان در سال گذشته، سال ۱۳۹۹ را سال خوبی به لحاظ تامین لجستیکی هلال احمر یزد خواند و تصریح کرد: به دنبال حوادث مکرر سال ۱۳۸۸ در کشورمان که با کمک‌های لجستیکی هلال احمر همراه بود، در سال ۹۹ تجهیز و تامین انبارهای لجستکی که مدیریت واحدی در کشور دارد،مورد اهتمام قرار گرفت و از این نظر تجهیز خوبی در اتان را شاهد بودیم.

وی همچنین بیان کرد: به لحاظ تجهیزات خودرویی و امدادرسانی نیز در سال گذشته اقدامات خوبی در هلال احمر استان انجام و به نوعی زخم فرسودگی لجستیکی این حوزه تا حدودی ترمیم شد.

حرازی زاده یکی اقدامات مطلوب جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته را تجهیز حوزه امداد و نجات به پهباد ذکر کرد و با بیان این که یزد از استان‌های پیشتاز در این زمینه بود، تصریح کرد: خوشبختانه این اقدامات در امدادرسانی‌های سال گذشته این جمعیت به ویژه در حوزه امدادرسانی کوهستان که در سال گذشته با رشد فزاینده سقوط و گم‌شدگی همراه بود، بسیار موثر ایفای نقش کرد و حتی در حادثه اخیر سیل نیز از این امکان استفاده شد.

وی با اشاره به حوادث دور روز اخیر سیل در استان، گفت: متاسفانه جسد آخرین مفقودی حادثه اخیر ظهر امروز در حدود ۲۰ کیلومتری محل سیل بیاضیه با تلاش نیروهای هلال احمر پیدا شد و در حال انتقال به محل امن جهت تحویل نیروهای انتظامی است.

وی یکی دیگر اقدامات موثر جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته را تجهیز استان به بالگرد امداد ذکر کرد و در این باره از هماهنگی‌های جمعیت هلال احمر کشور و پیگیری مدیریت ارشد استان قدردانی کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تقویت تیم‌های امداد کوهستان و امداد سیل استان و نیز تامین اعتبار جهت تعمیرات خودورهای امدادی هلال احمر استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته سال گذشته این جمعیت در حوزه امداد و نجات برشمرد.

وی با اشاره به سوق یافتن خدمات اموزشی و اماده سازی نیروی انسانی هلال احمر استان به سمت برگزاری دوره‌ها در فضای مجازی، از رشد کمی و کیفی در این حوزه خبر داد و از آن جمله برگزاری ۵۹ دوره آموزش امادگی در برابر مخاطرات، برگزاری دوره‌های تربیت مربی برای ۵۵ نفر، آموزش طلاب، فرهنگیان، نیروی نظامی و برگزاری مدرسه تابستانی هلال احمر و نیز دوره‌های آموزشی خانه‌های هلال را برشمرد.

حرازی ‌زاده در همین رابطه از انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با بخش‌های مختلف مانند صنعت، پادگان‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دیگر بخش‌ها اشاره و در ادامه توضیحاتی در مورد اقدامات پژوهشی این جمعیت در سال گذشته ارائه کرد.

این مسئول حوزه جوانان هلال احمر را یکی از پشتوانه‌های این جمعیت خواند و ضمن تشریح فعالیت‌های این حوزه مانند اجرای طرح غم‌گساران، طرح نذر سلامت در ماه محرم، طرح چلچراغ، طرح ریق خوشبخت و طرح‌های آمران سلامت و ناظران سلامت، طرح قرار مهربانی و دیگر برنامه‌های حوزه جوانان، گفت: یکی از اقدامات این حوزه در جریان موج اول بیماری کرونا در اوائل سال گذشته در زمینه غربالگری و تب سنجی کرونا در مبادی ورودی شهرها بود که با مشارکت ۴۰۰ نفر از داوطلبان هلال احمر استان انجام و طی ان ۶ هزار نفر غربالگری شدند.

وی برآیند این فعالیت‌ها را موجب ایجاد اقبال عمومی به هلال احمر استان دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۵۲۵۰ نفر داوطلب جدید در سامانه جامع ثبت‌نام شدند و تعداد اعضای جوانان هلال احمراستان به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافت.

حرازی‌زاده حوزه داوطلبان هلال احمر را یکی از مهمترین محورهای اصلای این جمعیت خواند و اظهار کرد: هر قدر در حوزه داوطلبان موفق‌تر عمل شود، قطعاً خدمات بیشتری به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

به گفته‌ی وی، اجرای طرح اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی، اجرای طرح نذر آب ۳ که امسال با اعزام تیم‌های داوطلبی به منطقه نایبندان استان خراسان جنوبی انجام شد، اجرای ۱۹ طرح محرومیت‌زدایی، طرح پنره‌های امید جهت ارائه حمایت‌های درمانی و طرح نیابت از جمله اقدامات حوزه داوطلبی هلال احمر استان یزد در سال گذشته بود.

وی از ایجاد ۱۰ بانک امانات در شهرستان‌های استان جهت امانت دادن برخی تجهیزات درمانی جهت بیماران بستری در منزل طی سال گذشته خبر داد و ابراز امیداری کرد که با مشارکت مردم و خیرین این بانک‌های امانات بیش از پیش تجهیز شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به خدمات حوزه بهداشت و درمان این جمعیت در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته مجوز مرکز خدمات توانبخشی هلال احمر از جانب دانشگاه علوم پزشکی اخذ و درمانگاه هلال احمر استان نیز در مجاورت داروخانه هلال احمر یزد در خیابان آیت الله کاشانی راه‌اندازی شد که خوشبختانه خدمات قابل ملاحظه‌ای به لحاظ کیفیت و هزینه‌های درمان ارائه می‌دهند.

حرازی‌زاده در پایان نیز از آغاز فعالیت ۵۰ خانه هلال در استان از شهریورماه تاکنون خبر داد و گفت: در هفته آتی ۲۰ خانه هلال دیگر به خانه‌های هلال استان افزوده خواهد شد.

وی گفت: هدف از فعالیت این خانه‌های هلال خدمات‌رسانی بهتر و در زمان کوتاهتر در هنگام وقوع حوادث است و امیدواریم در سالهای آینده تمام جامعه هدف هلال احمر را از طریق این مراکز تحت پوشش قرار دهیم هرچند که اکنون این خانه‌ها به مراکز مردمی در استان تبدیل شده و خدماتی فراتر از خدمات هلال احمر به جوامع محلی ارائه می‌دهند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.