پیشگیری از آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، زهرا موسی‌پور صبح دوشنبه در مراسم گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان و مدیران مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوند استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۵ دستگاه در کشور ما به طور مستقیم کار فرهنگی انجام می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: توجه به مقوله آموزش و پرورش مهم است و همه باید به این سمت برویم.

وی تصریح کرد: نکته مهم تربیت مدرس است باور و اعتقاد ما این است که انجمن اولیا و مربیان می تواند رویکرد جدیدی به تنهایی ایجاد و تغییرات موثری در اهداف آموزش و پرورش ایجاد کند و ما باید به انجمن اولیا و مربیان اهمیت دهیم.

موسی‌پور یادآور شد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان رکن اصلی آموزش و پرورش در کانون توجه قرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: سال گذشته اعلام کردیم یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی ما، میزان مشارکت اولیا در این جلسات است. طبعاً اگر در جلسات اولیا و مربیان حرف تازه‌ای وجود داشته باشد موثر است و استقبال خواهد شد لذا اگر جلسات اولیا و مربیان بار فرهنگی و آموزشی لازم را داشته باشد به خوبی برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولیای ما امروز با سوالات جدی از طرف فرزندان خود رو برو هستند که ما به عنوان مسئول باید پاسخ درستی به سوالات بدهیم. امروز اولیای ما با فرزندانی روبرو هستند که همزمان با چند آسیب در حوزه‌های مختلف روبرو است باید بدانیم چه راهکارهایی برای این مسئله پیدا کنیم.

موسی‌پور بیان داشت: آموزشهای خانواده باید در مناطق مختلف با سطح آسیبی که دارند مطابقت کنند به عنوان مثال حاشیه شهر کرمان از آسیب های فراوانی رنج می برد که باید متناسب با این منطقه آسیب شناسی شود.

وی اظهارداشت: امروز فضای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی ما شده که هم با خودش هم فرصت آورده و هم موجب تهدید شده است لذا سخنرانان ما باید ابتدا فرصت‌ها را تحقیق و بررسی کنند.

موسی‌پور ادامه داد: در همین راستا ما در مجموعه وزارت کشور یک سامانه طراحی کردیم به نام مجاز (سواد رسانه) هر کس در استان بخواهد به این سامانه وصل شود باید شماره ملی و شماره موبایل را ارسال کند بعد به صورت اتوماتیک او وارد گروه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین سایتی به نام خانواده با نشاط از سوی دفتر اجتماعی راه اندازی شده که بالغ بر ۱۰۰۰ دقیقه کلیپ، فیلم و مطالب آموزنده در آن وجود دارد که به راحتی می توانید به این سایت راه داشته باشید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی اگر می‌خواهیم آسیبی را حل کنیم باید به دو نکته توجه کنیم؛ ابتدا آسیب ها را پیشگیری کنیم که باید رویکرد همه مسئولان و مدرسان باشد و دوم آسیب دیدگان اجتماعی قاعده اجتماعی هستند که باید به آن توجه شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.