سفیر ایران در آستانه: سند گردشگری ایران و قزاقستان در حال نهایی شدن است

به گزارش «تاریخ‌ما»، مجید صابر سفیر کشورمان در آستانه در این دیدار با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری متقابل گفت: توافق دو کشور برای اعطای روادید بیشتر و فراهم کردن تسهیلات در این زمینه کارگشا خواهد بود.

وی تسهیل صدور روادید گردشگری و همچنین امضای سند گردشگری گروهی میان دو کشور را که در حال نهایی شدن است، قدمی مهم در توسعه گردشگری میان دو کشور عنوان کرد.
سفیر کشورمان در قزاقستان همچنین با اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با جمهوری قزاقستان در زمینه صنایع دستی، میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی گفت: طی ۳ سال گذشته ۲۰ نفر از کارشناسان قزاقی جهت آموزش دوره‌های مرمت نسخ خطی به ایران سفر کرده‌اند که در نظر داریم تا در سال آینده یک نفر از اساتید مطرح ایرانی در این زمینه را به قزاقستان اعزام کنیم تا امکان آموزش تعداد بیشتری از کارشناسان ایجاد شود.

صابر همچنین بر توسعه همکاری‌ها در حوزه ورزش و تربیت بدنی میان دو کشور تأکید کرد و افزود: در حال حاضر تعدادی از ورزشکاران و مربیان مطرح ایرانی در رشته‌های مختلف در قزاقستان مشغول به فعالیت هستند و آمادگی داریم تا همکاری‌های متقابل در زمینه ورزش را افزایش دهیم.

براساس این گزارش، آریستان بیک محمدیولی وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان با ابراز خرسندی از انجام این دیدار اظهار کرد: در سال ۲۰۱۶ به ایران سفری داشتم که توافقات خوبی در آن سفر انجام شد. ایران برای ما جایگاه ویژه‌ای هم به‌عنوان یک کشور مهم در جهان اسلام و هم به‌عنوان کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی دارد.
وی گفت: تاکنون اقدامات مختلفی برای توسعه گردشگری میان دو کشور و جذب گردشگران ایرانی از سوی دولت قزاقستان انجام شده است و در تلاش هستیم تا تسهیلات بیشتری در این زمینه فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان همچنین ابراز کرد: تلاش ما این است که علاوه بر افزایش ورود گردشگران ایرانی به قزاقستان، شرایطی ایجاد کنیم تا گردشگران قزاقستانی نیز بتوانند به راحتی به ایران سفر کنند.

وی با توجه به ظرفیت‌های زیاد ایران در زمینه صنایع دستی از اعزام دانشجویان رشته صنایع دستی به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

در پایان این دیدار دعوت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان از وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان جهت شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به وی ابلاغ شد. این مقام قزاقستانی نیز ضمن تشکر اعلام کرد که این کشور در این رویداد شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.