همزمان با افزایش تنش‌ها در افغانستان، پوتین متعهد به حمایت از تاجیکستان شد

 به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان در جریان نشستی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش در مسکو گفت: از زمان اطلاعیه ماه گذشته آمریکا دال بر خروج تمامی نیروهایش از افغانستان تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی، اوضاع در این کشور جنگ‌زده وخیم شده است.

پوتین گفت: می‌دانم که شما نگران این اوضاع در افغانستان هستید. شما کاملا حق دارید و این نگرانی درست است. ما هر کار بتوانیم برای حمایت از شما انجام خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به رویدادها در افغانستان، امنیت در منطقه موضوع مهمی است. تاجیکستان طولانی‌ترین مرز را با افغانستان دارد. می‌دانم که شما نگران این اوضاع هستید و کاملا حق دارید.

با سر رسیدن ضرب الاجل ارائه شده از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای اول مه به منظور خارج شدن نیروهای آمریکایی از افغانستان، شبه‌نظامیان طالبان حملات گسترده‌ای را در سراسر این کشور به راه انداخته‌اند و نیروهای امنیتی افغان نیز به این حملات پاسخ داده‌اند.  

تاجیکستان علاوه بر میزبانی از بزرگ‌ترین پایگاه نظامی خارجی روسیه، روابط اقتصادی نزدیکی با مسکو دارد چرا که صدها هزار تاجیکی برای حمایت از خانواده‌هایشان در داخل کشور، در روسیه کار می‌کنند.

پوتین به موضوع کارگران مهاجر در روسیه اشاره کرد؛ موضوعی که در آوریل همزمان با بازداشت 60 تن در مسکو در جریان اعتراضات نادر علیه اخراج یکی از مدافعان مشهور حقوق کارگران مهاجر تاجیک از کشور، توجهات را به خود جلب کرده بود.

وی گفت: می‌دانم که این موضوع حساسی برای تاجیکستان است. ما هر کار بتوانیم انجام می‌دهیم تا مردم احساس راحتی و آسایش کنند، به ویژه به خاطر اینکه در حال حاضر کارگر کافی در برخی بخش‌های اقتصاد نداریم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.