استقلال بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران بود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی طی گذر چهار نسل در اوج اقتدار قرار دارد، بیان کرد: نسل‌های اول و دوم در شکل‌گیری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی با جهاد و شهادت نقش ایفا کردند تا انقلاب به وجود آمده و تثبیت شود و نسل سوم و چهارم رشد یافته انقلاب هستند و لذا نقشی مهم در تداوم آن دارند.

وی افزود: اولین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی نیروی انسانی است که امروز به برکت انقلاب با نسلی مواجه هستیم که بسیار خلاق و مبتکر و غیرتمند پیشرفت و آبادانی را به کشور هدیه می‌دهد لذا باید گفت امروز اعتلای کشورمان درگرو بها دادن به نسل سوم و چهارم انقلاب است که باید مدیریت اجرایی میانی و کلان را آرام‌آرام به آن‌ها سپرد.

امام‌جمعه میامی گفت: ما امروز با چالشی روبرو هستیم که تبعات آن کم‌وبیش در آرامش و معاش عموم مردم تأثیر گذاشته است و آن‌هم مسائل اقتصادی است که مردم ما از آن رنج می‌برند این امر نوعی گردنه و آزمون برای مسئولان و مردم است که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

صفایی‌پور درباره ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب ابراز کرد: از دستاوردهای انقلاب باید دو نکته را رعایت کنیم نخست باید از سیاه نمایی پرهیز کنیم و سپس درباره مشکلات آسیب‌شناسی صورت دهیم اگر آسیب‌هایی که در طول حیات انقلاب به ما واردشده را نتوانیم علاج کنیم باید بدانیم که راه را اشتباه رفته‌ایم.

وی افزود: امام خمینی(ره) وقتی هویت سیاسی، خدا محوری و مردم سالاری دینی را به مردم هدیه دادند شاید کسی نمی دانست که امروز این برکت به مثابه حکومت اسلامی به ایران اسلامی عزت می بخشد که در آن هم خدا مورد توجه قرار دارد و هم کرامت مردم مد نظر است، امروز مردم به عنوان ولی نعمت حضور دارند و ما معتقد هستیم که متولی انقلاب مردم محسوب می شوند.

امام‌جمعه میامی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده اند که ما هرچه داریم از ملت است، تاکید کرد: انقلاب خدا محوری و مردم سالاری دینی را در مقابل حکومت پهلوی که نه خدا مد نظر بود و نه مردم به ایران اسلامی هدیه داد.

صفایی پور افزود: اگر یک نعمت انقلاب را فقط بخواهیم نام ببریم که البته نعمات بی شماری دارد، می‌توانیم از استقلال سیاسی اسم ببریم، گفت: هیچ حکومتی در دنیا تا این حد مردمی نیست که در طول حیات انقلاب به طور متوسط هر سال یکبار به آرای مردمی مراجعه شده باشد امروز تمام امورات کشور به دست مردم اجرا می شود و اگر مشکلاتی هم وجود دارد باید به دست مردم رفع شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.