اجرای طرح جامع “سرباز مهارت” با همکاری جهاددانشگاهی در استان سمنان

علی منصفی راد در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما افزود: این تفاهم نامه با موضوع همکاری مشترک طرفین در راستای اجرای طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با حضور مصطفی مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان امضا شد.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط سازمان یافته بین طرفین و بهره گیری از توانمندی های مختلف و امکانات بالقوه و بالفعل جهاددانشگاهی جهت ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی جوانان نیز از دیگر موضوعات این تفاهم همکاری است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه، طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه در قالب دوره های آموزشی به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» برگزار می شود.

منصفی راد تصریح کرد: با توجه به ورود کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اول تا سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، ۲ عنوان کتاب آموزشی باعناوین کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار و مهارت‌های زندگی که به همت جهاددانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی فوق با همکاری و هماهنگی مسوولان دستگاه‌های درگیر در طرح در اختیار سربازان وظیفه قرار می‌گیرد.

منصفی راد همچنین گفت: سپس سربازان موظفند در مدت زمان ۱۵ روز، اقدام به مطالعه کتب کنند، سپس برای هر کتاب به مدت ۸ ساعت آموزش حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال برنامه‌ریزی شده است و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار می شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.