شهرداری‌ها به رفع تبعیض و توسعه یکپارچه شهری توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت‌الله حسن عاملی ظهر شنبه در آئین تقدیم لایحه بودجه شهرداری اردبیل به شورای شهر تصریح کرد: در شهرسازی‌ باید توازن نیز رعایت شده و از نگاه یکسان و مناسبی به تمام مناطق شهری برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه اردبیل به عنوان یکی از پایتخت‌های تاریخی و فرهنگی کشور شناخته می‌شود، افزود: توجه ویژه به زیباسازی سیما و منظر شهر نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بر ضرورت اندیشیدن اولویت‌های خاص در اجرای پروژه‌های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: در ورودی‌ شهری با توجه مضاعف به معماری‌های زیبا و چشم‌نواز می‌توان معرف خوبی برای منطقه بود تا در جذب گردشگر و معرفی فرهنگ و تاریخ استان نیز موفق ظاهر شد.

عاملی با تاکید بر بهره‌گیری از علوم و تکنولوژی‌های نوین در شهرسازی، افزود: شهرداری‌ها از جمله مجموعه‌های حساس و تاثیرگذاری هستند که با اعتلای غرور و کیفیت زندگی اقشار مختلف مردم در ارتباط هستند و در این خصوص نیازمند اتخاذ رویکردهای نوین و استمرار تلاش‌های مضاعف در توجه به نیازهای مهم شهروندان هستیم.

به گفته وی با وجود توجه مضاعف به زیباسازی شهر و پروژه‌های عمرانی، از توسعه علمی و فرهنگی شهرداری‌ها نیز نباید غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل رشد شاخص‌های شهری را به انجام برنامه‌های فرهنگی وابسته دانست و افزود: آسیب‌شناسی صحیح از نیازهای مهم شهر و توجه به نیازمندی‌ها باید در اولویت قرار گیرد تا با پرداخت مناسب به مباحث آموزشی و فرهنگی اقدامات پیشگیرانه لازم انجام پذیرد.

عاملی بر ضرورت تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز تاکید کرد و افزود: پروژه‌هایی همچون پل قدس نیازمند تکمیل و بهره‌برداری سریع هستند تا با بهره‌برداری از این مجموعه بار ترافیکی نیز کاهش یابد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.