حال ۲۶۰۰ زنجانی دریافت‌کننده واکسن کنژوگه چگونه است؟

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ نفر برای تزریق واکسن کنژوگه در زنجان داوطلب شدند، اظهار کرد: تاکنون ۲۶۰۰ زنجانی واکسن مشترک ایران و کوبا را دریافت کرده‌اند و روزانه برای ۳۰۰ داوطلب این واکسن تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کنژوگه بر اساس رده سنی انجام می‌شود، به‌ طوری که مقدار واکسن برای هر گروه سنی مشخص شده است، افزود: ثبت‌نام برای شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا ادامه داشته اما به زودی به اتمام خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام کنندگان برای دریافت واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا منتظر پیامک باشند، تصریح کرد: برخی از ثبت‌نام کنندگان برای دریافت واکسن کنژوگه، به دلایل مختلف از دور خارج می‌شوند، در نتیجه ظرفیت خالی برای سایر داوطلبان ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه با استقبال خوبی برای تزریق واکسن کنژوگه در زنجان مواجه شده‌ایم، گفت: خوشبختانه این واکسن عارضه خاصی نداشته و علائمی مانند سردرد، سرفه، احساس ضعف و بی‌حالی، تب و … طبیعی است.

قزلباش همچنین از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: واکسنیاسیون افراد ۸۰ سال به بالا همچنان ادامه دارد و واکسیناسیون داخل خودرو نیز از هفته گذشته برای رفاه حال سالمندان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، در مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت به مشمولان تزریق می‌شود، افزود: واکسیناسیون در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز در مراکز تجمعی واکسیناسیون انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر در استان زنجان بالای ۸۰ سال هستند که ممکن است صد درصد آنان این واکسن را دریافت نکنند، زیرا تزریق واکسن کرونا اختیاری است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.