وحدت و هم‌نویدی، نیاز اکنون ملک و ملت

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، علیرضا هدایت پور در یادداشتی با عنوان “وحدت و هم‌نویدی، نیاز اکنون ملک و ملت” نوشت: در هنگامه‌ای که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد «ایالات متحده در چارچوب تعهدات خود آنچه مورد نظر ایران برای لغو تحریم‌ها بوده را قبول کرده است»، و اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان سیدحسن نصرالله در روز قدس که گفته بود «برخی‌ها ادعا می‌کنند که مذاکرات ایران در وین و از سرگیری روابط با عربستان به ضرر محور مقاومت و به ویژه حزب‌الله است. بیش از ۴۰ سال است که با این دوست و برادر بزرگ [ایران] ارتباط ایمانی داریم و در سخت‌ترین شرایط در کنار هم بوده‌ایم. ایران هرگز دوستان خود را تنها نگذاشته و بر سر آنها چانه نزده است. ما کاملا دلخوش هستیم و نگران نیستیم، بلکه دوستان آمریکا و به ویژه صهیونیست‌ها هستند که از عصبانیت دارند می‌میرند» بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت، بجای هم‌افزایی (Synergy) شاهد رفتارهایی مشکوک و برخلاف مصالح و امنیت ملی و در جهت تضعیف وزیر خارجه و دستگاه دیپلماسی کشورمان هستیم. 

عده‌ای به بهانه انتشار فایل صوتی مصاحبه محرمانه دکتر ظریف، با زشت‌ترین کلمات و غیراخلاقی‌ترین رفتارها با ادعای دفاع از فرمانده شهیدمان که در زمان حیات با برکت خویش، بهترین حامی شخص دکتر ظریف بود، به تخریب وزیر خارجه اهتمام دارند؛ گروهی خواستار «استیضاح» و «تحقیق و تفحص از وزارت امور خارجه» هستند و جمعی دیگر بدون توجه به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: «سیاست خارجی در همه جای دنیا در مجامع بالادستی تعیین می‌شود… وزارت امور خارجه در تعیین سیاست‌ها مشارکت دارد، اما تصمیم‌گیر نیست؛ بلکه مجری است» در تلاش هستند طی «طرحی با امضای ۵۰ نماینده، پرونده مذاکرات برجام از ظریف گرفته و به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی سپرده شود».

▪️اکنون باید پرسید:
۱) این گفتمان تخریبی و اقدامات‌ غیرمسئولانه، چه تصویری از جمهوری اسلامی برای ناظران جهانی ترسیم می‌کنند؟ 
۲) تضعیف تیم مذاکره کننده به نفع کیست؟
۳) مردم شریف و گرفتار در تنگنای معیشت و کرونا کشورمان چه برداشتی از این حجم از تعارضات و کشمکش در عرصه سیاست داخلی خواهد داشت؟ 
۴) خطوط قرمز و ممنوعه امنیت و منافع ملی کجاست؟
۵) چه مرجع و نهادی باید این اختلافات را مدیریت و نقطه پایان باشد؟

▪️ نکته آخر؛ ضمن احترام و به رسمیت شناختن تکثر آرا و اختلاف نظرهای سیاسی و کارشناسی، ضرورت دارد با وحدت و هم‌نویدی (Compromise)، با کمترین هزینه از شرایط دشوار کنونی عبور کنیم. 

▫️مراقب افکار آلوده، قلم و زبان‌های بیگانه شادکن باشیم.

🔸رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

🔹بارالها، دل‌های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی‌عوض و منت

آمین یا رب‌العالمین

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.