رویکرد شورای شهر قزوین ایجاد نشاط در جامعه شهری است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، روز سه شنبه در مراسمی با حضورفرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری، ربیعی مشاور استاندار در امور بانوان، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین اولین گرمخانه ویژه بانوان در شهر قزوین راه اندازی شد.

مهدیه قافله باشی عضو شورای شهر قزوین در این مراسم گفت: نشاط اجتماعی سرلوحه کار ما در شورای شهر است و این مهم تنها با کاهش آسیب های اجتماعی ممکن می شود.

وی اظهارداشت: در شورا یک زمان گفته شد وارد کار اجرایی نشویم اما چون سالها شاهد بی توجهی به بانون آسیب دیده بودیم و آن را یک مطالبه عمومی می دانستیم در این زمینه فعالیت بیشتری نشان دادیم.

قافله باشی تصریح کرد: رسیدگی به آسیب های بانوان یک مطالبه ۱۰ ساله بود که لازم بود برای بانوان آسیب دیده فکری کنیم و از آنجا که زیبنده نیست کارتن خواب داشته باشیم راه اندازی گرمخانه ها ضروری بود.

وی یادآورشد: در کاهش آسیبهای اجتماعی جدی هستیم و عزم راسخ داریم در این زمینه اقدامی عملی داشته باشیم لذا وقتی این موضوع از سوی بهزیستی مطرح شد از آن استقبال کردیم و طرح مصوب شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برای ما تامین ساختمانی مناسب برای گرمخانه اهمیت داشت و سرانجام این واحد برای ارائه خدمات مشاوره ای انتخاب شد.

وی اظهارداشت: مبارزه با اعتیاد و موفقیت در این عرصه با بخشنامه و دستور و آمار ممکن نمی شود و همه کسانی که امروز پای کار آمده اند دلسوز هستند و کاری وجدانی می کنند.

قافله باشی افزود: البته ایده آل بود که در چهل سالگی انقلاب آسیب جدی نداشتیم اما امروز که این پدیده در جامعه دیده می شود باید همه تلاش کنیم تا میزان آن کاهش یابد.

در ادامه خوانساری رئیس شبکه بهداشت بلندیان قزوین گفت: با تعامل خوب دستگاههای اجرایی ذیربط برای تامین سلامت روانی و جسمانی آسیب دیدگان اقدام شده اما از موازی کاری باید دوری کنیم و با کارهای مشترک به نتایج خوبی برسیم.

کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین هم گفت: لایحه حمایت از آسیب دیدگان سالهاست مطرح است و راه اندازی این گرمخانه مصداق یک کار مشترک است.

وی اظهارداشت: ماهانه سه میلیون تومان هزینه اجاره ساختمان گرمخانه توسط شهرداری قزوین پرداخت می شود.

در این مراسم گرمخانه ویژه بانوان راه اندازی شد.

این مرکز در دو طبقه با ظرفیت ۳۰ تخت راه اندازی شده و با دو بخش میان راهی و شلتر با حضور پزشک و روان شناس نسبت به ارائه مشاوره های روان شناسی و درمانی و اقامتی به مراجعه کنندگان اقدام خواهد شد.

آموزش و توانمند سازی بانوان آسیب دیده از اعتیاد، تامین اقامت موقت و مشاوره های روان شناسی در این مرکز پیش بینی شده است.

این گرمخانه با همکاری شهرداری، بهزیستی، استانداری، نیروی انتظامی و بخش خصوصی راه اندازی شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.