آرامش نسبی در مسجدالاقصی/رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها پیام‌های تهدید آمیز داد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روزنامه القدس العربی، هزاران فلسطینی بعد از اینکه پلیس رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته از مسجد الاقصی عقب‌نشینی کرد، امروز(سه‌شنبه) نماز صبح را در این مسجد به جا آوردند. آن‌ها بعد از پایان نماز شعار “جان و خونمان را فدای تو می‌کنیم ای اقصی” و “امتی که رهبرش محمد است به زانو درنمی‌آید” سر دادند.

نمازگزاران از گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس قدردانی کردند. 

هیچ گونه درگیری میان نمازگزاران با پلیس رژیم صهیونیستی رخ نداد.

صدها تن از فلسطینی‌ها شب را در مسجد الاقصی گذراندند.

پلیس رژیم صهیونیستی دوشنبه بارها به مسجد الاقصی یورش برد که به گفته جمعیت هلال احمر فلسطین در این درگیری‌ها ۵۲۰ تن در قدس زخمی شدند.

همچنین رسانه‌ها تصاویری از خون‌هایی که زمین مسجد را به دنبال درگیری‌های شدید دربرگرفته بود، منتشر کردند.

 همچنین نیروهای رژیم تعداد زیادی را بازداشت کردند. به دنبال این درگیری‌ها گردان‌های القسام اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه نیز ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر عمر خمایسی، وکیل فلسطینی از موسسه حقوق بشر “میزان” گفت: طی روزهای اخیر برای تعدادی از افرادی که در مسجد الاقصی حضور داشته‌اند و همچنین افرادی که در درگیری‌ها شرکت نکرده‌اند پیام‌های تهدیدآمیزی از سوی سازمان اطلاعات اسرائیل ارسال شده است.

در این پیام‌ها ابلاغ شده که به عنوان افرادی که در خشونت‌های مسجد الاقصی شرکت کرده‌اند، شناسایی شده‌اند و مجازات خواهند شد.

وی گفت: به نظر می‌رسد این افراد به وسیله جی پی اس شناسایی شده‌اند. این یک روش غیرقانونی و غیر دقیق است و نمی‌توان از آن در دادگاه‌ها استفاده کرد. حق عبادت و نماز خواندن در مسجد الاقصی را نمی‌توان خشونت دانست. هیچ قانونی وجود ندارد که نماز خواندن و اعتکاف در مسجد الاقصی را جرم بداند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.