تولید ماهانه ۲۰میلیون دوز واکسن کرونای پاستور

مدیر گروه ویروس شناسی موسسه پاستور ایران گفت: امکانات لازم برای تولید واکسن تهیه شده و پیش بینی می‌شود که ماهیانه ۲۰ میلیون دز از واکسن پاستور تولید شود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از معاونت علمی و فناوری، این رویداد آنلاین، بستری تعاملی میان متخصصان و فناوران فعال در حوزه‌های سلامت ایجاد و دستاوردهای ایران در تولید واکسن کووید ۱۹ را معرفی کرد. همچنین فعالان شرکت‌های برجسته ایرانی تجربه‌ها و دستاوردهای خود را در مورد واکسن ، میزان اثربخشی و مراحل تولید ارائه دادند.

در این وبینار بین‌المللی که بیش ۷۰ متخصص از ۱۰ کشور شرکت کردند، کیهان آزادمنش مدیر گروه تحقیقات و ویروس‌شناسی انستیتوپاستور، سیدرضا بنی‌هاشمی، رئیس گروه تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی و محمد تقویان عضو گروه تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت حضور داشتند و دستاوردهای ایران در این حوزه را معرفی کردند.

کیهان آزادمنش مدیر گروه ویروس شناسی موسسه پاستور ایران نیز، توضیحاتی در مورد ساختار انواع مختلف واکسن های فعلی ارائه کرد و میزان تاثیرگذاری آنها را مورد بررسی قرار داد و مزایا و معایب آنها را تشریح کرد.

محمد تقویان عضو گروه تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت در این رویداد برخط، با اشاره به ارائه دستاوردهای شرکت شفا فارمد در تولید واکسن ، گفت: در مرحله نخست حدود ۱۵۰ نفر در تست بالینی شرکت کردند و با فاصله‌های زمانی دو هفته‌ای میزان آنتی‌بادی‌ها کنترل و نتایج ثبت شد.

وی افزود: پس از واکسیناسیون، عوارض جانبی مختصری مانند بدن درد و تب خفیف در این داوطلبان دیده شد و عوارض شدیدی گزارش نشد. فاز های دوم و سوم بالینی نیز به ترتیب با حضور ۲۶۰ و ۲۰ هزار نفر داوطلب شروع شده است. امکانات لازم برای تولید واکسن تهیه شده و پیش بینی می‌شود که ماهیانه ۲۰ میلیون دز از این واکسن تولید شود.

واکسیناسیون ۱۰ هزار نفر از داوطلبان واکسن تا شهریورماه ۱۴۰۰

در ادامه این وبینار، سیدرضا بنی‌هاشمی رئیس گروه تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی با ارائه تاریخچه ای از موسسه واکسن سازی رازی، بیان کرد: در فاز نخست حدود ۱۳۳ نفر، در فاز دوم ۵۰۰ نفر واکسن دریافت کردند و در فاز سوم که تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت بیش از ۱۰ هزار نفر از داوطلبان واکسن را دریافت خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.