گزارش ایسنا از اولین روز ثبت نام داوطلبان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، با آغاز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز ، ده‌ها نفر برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شده اند.

سرتیپ محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم نخستین فردی با سابقه سیاسی است که ساعت۸:۳۰ وارد وزارت کشور شد و مراحل ثبت نام خود را انجام داد.

نامی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که من با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده ام تا دولت مقتدر و منضبط تشکیل دهم. من مستقل وارد انتخابات شده ام اما به لحاظ تفکر اصولگرا هستم.

همچنین حضور یک خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

در این میان حضور دختری که با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد هم توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. وی گفت: عاشق کشورم هستم. آمده‌ام خدمت کنم.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور امروز نیز ادامه یافت. شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات موضوع مورد اختلافی است که از دیروز شدت گرفت. دیروز رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، اما ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

سخنگوی شورای نگهبان حدود ساعت 10:30 در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

تا ساعت 11 ثبت نام ده ها نفر که همگی از افرادی بدون سابقه سیاسی هستند در حال انجام است.

سردار پاسدار سعید محمد رئیس پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساعت 11:30 وارد وزارت کشور شد. پس از نامی، سعید محمد دومین چهره شناخته شده ای بود که برای انتخابات ثبت نام کرد.

تکمیل می شود…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.