«بنفشه آفریقایی» از «طلا» پیشی گرفت /اجرای شب های فرهنگی

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، پنجمین شب اکران فیلم های سینمایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گلستان با اکران دو فیلم به پایان رسید.

«طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی و بازی هومن سیدی و نگار جواهریان ساعت ۱۹آخرین اکران خود در تالار فخرالدین اسعد گرگانی را پشت سر گذاشت و ۳۳۰ نفر به دیدن این فیلم نشستند.

«بنفشه آفریقایی» فیلم پر بحث مونا زند حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا هم ساعت ۲۱ به روی پرده سینما رفت و ۳۸۰ از این فیلم دیدن کردند.

محمدرضا ملک زاده، رئیس انجمن سینمای جوان گلستان از استقبال یک هزار و ۵۰۰ نفری دانش آموزان از جشنواره سیمرغ و پروانه ها خبر داد.

رمضان یازرلو، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه اکران فیلم های جشنواره فجر به خبرنگار «تاریخ ما» گفت: امسال پنجمین سال متوالی است که جشنواره فیلم فجر در شهر گرگان برگزار می شود و طی چهار سال تجارب زیادی در این زمینه به دست آمد و آسیب شناسی های زیادی انجام شد تا اینکه متوجه شدیم مردم در گرگان به شدت علاقه مند به دیدن فیلم های جشنواره فجر هستند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی ها از استقبال و اینکه اگر تنها سینما کاپری میزبان این جشنواره باشد۴۰۰ صندلی به تنهایی جوابگوی نیاز جشنواره فیلم فجر نخواهد نبود و از آنجایی که سال گذشته مورد هجمه متقاضیان و مردم عادی و همچنین هنرمند رو به رو بودیم که چرا بلیط ها زود تمام می شود، تصمیم گرفتیم فضای جشنواره را از یک مکان به دو مکان ارتقا دهیم به همین دلیل سالن تالار فخرالدین اسعد گرگانی با ظرفیت ۵۰۰ نفر به صندلی های کاپری اضافه شد.

یازرلو ادامه داد: ما هر فیلم را در این دوره از جشنواره تا چهارسانس اکران کردیم که اگر قرار بود تنها در کاپری برگزار شود ۸۸۰ صندلی بود اما امسال عملا هر فیلم با یک هزار و  ۴۴۰ صندلی برای مخاطبان اکران می شود که نسبت به سال گذشته دو برابر است.

وی افزود: با رویکرد در نظر گرفته شده امسال از بین مردم و جامعه فرهنگ و هنر هیچگونه نارضایتی نسبت به کمبود بلیط نداشتیم.

یازرلو گفت: موضوع بعدی بحث احیای تالار فخرالدین اسعد گرگانی بوده واینکه این تالار یکی از بهترین سیستم های پخش فیلم را در اختیار دارد، در واقع آپارات خانه تالار فخرالدین اسعد گرگانی توانایی پخش فیلم با سیستمی مجهز از شرکت زیمنس آلمان که یکی از بهترین سیستم های پخش و دوبله همزمان بوده است را داراست، با اینکه این دستگاه، دستگاه کم یابی در ایران بوده بسیار تمیز نگه داری شده است و امیدواریم برای احیای دوباره سینما در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آن را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: به بهانه فیلم فجر هر شب جمعیت کثیری برای دیدن فیلم ها به تالار فخرالدین اسعد گرگانی می آیند و از آنجایی که این برنامه با چهل سالگی انقلاب اسلامی تقارن پیدا کرده است سعی کردیم فضای شادتری برای مخاطبان فراهم کنیم.

یازرلو افزود: به همین دلیل فضای اجرای اقوام مختلف در فضای تالار فخرالدین اسعد گرگانی را فراهم کردیم تا روز هجده بهمن ماه همزمان با جشنواره فیلم فجر به اجرای برنامه های فرهنگی بپردازند.

یازرلو گفت: همچنین همزمان با جشنواره فیلم فجر نمایشگاه دست آوردهای بانوان استان گلستان و اصحاب فرهنگ را هم در فضای جانبی تالار فخرالدین اسعد راه اندازی کردیم.

ششمین شب اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با اکران «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی و «جان دار» به کارگردانی امیری دوماری ساعت ۱۹ و ۲۱ روی پرده نمایش خواهد رفت.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.