قوه قضاییه از بیکاری ۱۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است

سعید عمرانی، در بازدید از شرکت خودروسازی دیار خودرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گاهی این سؤال مطرح می‌شود که آیا قوه قضاییه مسئول واردات و صادرات است. در پاسخ می‌گوییم نه، ولی اگر کسی یا نهادی در واردات، صادرات، خام فروشی یا واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور شود به شدت با او برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شش ماه اخیر دو برند از بهترین برندهای داخلی لوازم خانگی را مشاهده و از کیفیت، استعداد و نخبه‌هایی که داریم تعجب کردم. در حوزه قطعه‌سازی به کارخانه‌هایی مراجعه کردم که حدود ۱۳ هزار نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اگر بخواهیم فقط به جنبه واردات نگاه کنیم طبعاً با هیچ عقل سلیم اقتصادی توجیه‌پذیر نیست. اگر قراردادی به مردم ضرری برساند، دادستانی کشور از باب حقوق عامه قطعاً به مسئله ورود پیدا خواهد کرد و با افرادی که این تصمیمات را می‌گیرند مطابق قانون برخورد می‌شود.

عمرانی افزود: حدود سه سال قبل قوه قضاییه به حوزه تولید ورود پیدا نکرده بود، اما اکنون بیش از دو سال است که با شعار “اجازه نمی‌دهیم هیچ کارخانه‌ای تعطیل و هیچ کارگری بیکار شود” وارد این حوزه شدیم. حداقل در یک سال اخیر قوه قضاییه از بیکاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است، اما چون این افراد بیکار نشدند اقدام قوه قضاییه دیده نشد.

وی یادآور شد: آخرین گردنه عبور و مالیدن پشت دشمن به خاک این است که در عرصه اقتصادی به خودکفایی برسیم، این توان در کشور وجود دارد و مشکلات قابل حل است و بن‌بستی وجود ندارد. هم‌اکنون اگر دور ایران چهار متر دیوار بکشید از لحاظ کشاورزی و صنعتی می‌تواند خود را تأمین کند. تحریم‌ها علاوه بر ظالمانه بودن، در برخی موارد نعمت بوده که سبب شکوفایی استعدادهای جوانان شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.