عزیزی: دلیل افت تحصیلی و سیاسی کاری در آموزش و پرورش چیست؟

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، ابراهیم عزیزی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در سوالی از وزیر آموزش و پرورش در خصوص دلیل بی ثباتی مدیریت، سیاسی کاری، افت تحصیلی و به کارگیری عناصر سابقه دار در آموزش و پرورش بیان کرد: بدون شک از نظر مجلس یازدهم آموزش و پرورش در ایران مهم ترین رکن توسعه می باشد. وزارتخانه ای مهم تر از آموزش و پرورش در کشور نداریم. عباراتی که پیرامون این وزارتخانه مطرح است یکی کارخانه آدم سازی و دیگری کارخانه کادرسازی است. پرورش افراد برای آینده کشور منوط به حرکت در چهارچوب منظم می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: اساسا اگر ۵۰ ساله دوم انقلاب را با هدف کادرسازی بخواهیم دنبال کنیم، وزارت آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در این زمینه دارد. دانش آموزان مان که آینده سازان کشور هستند طلایی ترین دوران خود را در آموزش و پرورش می گذرانند. بهترین عناصر جریان ساز و فرهنگ ساز در این وزارتخانه پرورش می یابند. آموزش و پرورش می تواند مبداء همه تحولات کشور باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اهمیت جایگاه آموزش و پرورش این وزارتخانه با مشکلات عدیده ای رو به رو است به همین دلیل سوالاتی را در این زمینه به کمیسیون آموزش و پرورش ارائه کردیم و آقای وزیر توضیحاتی ارائه کردند که از نظر ما قابل قبول نبود. به همین دلیل براساس وظایف دینی و اخلاقی که برعهده داشتیم سوال را به صحن مجلس آوردیم.

نماینده شیراز در ادامه تاکید کرد: آموزش و پرورش را باید در مقیاس انقلاب اسلامی ببینیم. هرگام بزرگی که برای آینده برمی داریم اگر آموزش و پرورش در مقیاس آن نباشد به نتیجه نمی رسد. متاسفانه سوء مدیریت در این وزارتخانه باعث شده تا بخش اعظمی از مشکلات فرهنگیان بی پاسخ بماند. امروز وزارت آموزش و پرورش به دست پدرخوانده های جریان های سیاسی حاکم، صاحبان مدارس لاکچری و برخی از مافیاهای اقتصادی اداره می شوند و اساسا وزیر در مدیریت آن نقشی ندارد. وزارتخانه به حال خود رها شده و با مشکلات عدیده ای رو به رو است.

وی مدعی شد: اساسا آموزش و پرورش بدون برنامه اداره می شود و تجمع های مقابل مجلس خود گویای این وضعیت است. آموزش و پرورش که باید منبع تامین منابع پایدار برای کشور باشد در چنبره جریان های سیاسی و برخی مافیاهای اقتصادی قرار گرفته و می تواند بحران جدی را در سال های آینده ایجاد کند. کنار گذاشتن سند تحول و روی آوردن به سندهای ننگین باعث شده تا آموزش و پرورش ما به صورت تقلیلی عمل کند. شما مدعی هستید که کوچکترین ماموریت سیاسی در این وزارتخانه ندارید آیا به گفته خود باور دارید علی رغم محرز شدن تخلف فردی در وزارتخانه از سوی خود شما شاهد به کارگیری آن در جایگاه مدیریت عالی در یکی از استان ها هستید. این حکم ها و انتصاب ها چه معنایی دارد؟ باید افراد شایسته و صاحب صلاحیت و حداقل فاقد پرونده دراین وزارتخانه به کار گرفته شود.

عزیزی در پایان تاکید کرد: محصول اقدامات وزارتخانه در این دو سال چه بوده است؟ بی ثباتی حاکم در این وزارتخانه به چه علت است؟ گرچه پدرخوانده ها به شما اجازه نخواهند داد تا پایان دولت کار اساسی انجام دهید، اما از شما انتظار می رود به فکر مردم باشید. برای محتوای نظام تعلیم و تربیت چه اتفاقی افتاده است؟ آموزش و پرورش در این مدت در ارتقاء تحصیلی دانش آموزان نقش موثری نداشته است. ای کاش برای راستی آزمایی گزارشی که به نمایندگان دادید، فرصتی بگذارید.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.