میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ابهر ۷۰ درصد

وجیه‌الله نوروزی ظهر امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در جلسه ستاد کرونای ابهر با اشاره به پایین آمدن آمار پی‌.سی‌.آر در ابهر، اظهار کرد: درصد پی‌.سی‌.آر در این شهرستان از ۷۷ درصد به ۶۲ درصد رسیده ،هر چند این رقم نیز آمار کمی نیست و نشان می‌دهد گردش ویروس در ابهر بالا است.

وی با بیان اینکه از دلایل افزایش آمارها می‌توان به دورهمی‌ها، ترددهای غیرضروری، سفرهای بین شهری و تجمعاتی مانند عروسی و عزا اشاره کرد، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از سفرها غیرضروری است.

این‌ مسئول با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهروندان برای دریافت خدمات غیرضروری به استان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کنند، یادآور شد: این امر در حالی است که همین ظرفیت‌ها در ابهر نیز وجود دارد و می‌توان از آن بهره گرفت و نیاز به تردد غیرضروری نیست.

فرماندار ابهر با یادآوری اینکه بالا بودن گردش ویروس در این منطقه خطرناک است و به راحتی نباید از کنار این موضوع عبور کرد، افزود: خطر بازگشت بیماری با درصد بالاتر وجود دارد، پس نباید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگار بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، گفت: سهل‌انگاری ۳۰ درصد از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت جامعه را با چالش مواجه کرده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه مقدمات لازم باید برای تزریق واکسن در ابهر و شهرهای هیدج و صائین‌قلعه اندیشیده شود، اضافه کرد: در شهرهای هیدج و صائین‌قلعه، سالن‌های ورزشی به عنوان محل واکسیناسیون تعیین شده که باید با کمک شهرداری‌ها تجهیز شود و مسئولیت این دو شهر با شهرداران است.

وی با یادآوری این مطلب که مراکز تزریق واکسن باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده شود، بیان کرد: با رسیدن واکسن ایرانی و کوبایی به تولید انبوه مطالبه، برای تزریق افزایش خواهد یافت و سیاست دولت در این زمینه نیز تزریق واکسن رایگان است.

این مسئول با توضیح این مطلب که اصناف ابهری در اعمال محدودیت‌های کرونایی همکاری مطلوبی داشته و نیروی انتطامی نیز در مدیریت مطلوب این محدودیت‌ها کمک شایانی کرد، متذکر شد: اگر می‌خواهیم بازار تعطیل نباشد باید پروتکل‌ها به خوبی رعایت شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن تعطیلات عید فطر، افزود: طی این روزها راهنمایی و رانندگی نیز مجوز تردد صادر نخواهد کرد و  اعمال محدودیت‌های تردد شبانه هم کماکان ادامه دارد.

نوروزی با تاکید بر این مطلب که در تعطیلات عید فطر باید از دید و بازدید، مهمانی و مسافرت پرهیز شود، خاطرنشان کرد: نماز عید فطر نیز باید در فضای باز مساجد برگزار شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.