برخی ها از منطقه آزاد فقط ماشین های خارجی را می بینند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمد انزان پور عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، ارزش افزوده تولیدات را از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بیان کرد و گفت: معافیت از حقوق و عوارض گمرکی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی  و ساختار این منطقه برای فرآوری کالا مناسب است.

وی درباره ایجاد منطقه آزاد با اظهار اینکه تعیین منطقه آزاد در حوزه بنادر و دریانوردی نیست گفت: از نظر کارشناسی مقدار زمین ملاک منطقه آزاد نیست و باید طرحی برای ایجاد آن وجود داشته باشد.

انزان پور ادامه داد: زیرساخت های لازم برای ایجاد منطقه آزاد در مازندران وجود دارد و در قانون منعی برای وجود چند منطقه آزاد نیست و متاسفانه برخی از دوستان قانون منطقه آزاد را نمی دانند و تنها از این منطقه، ماشین خارجی را می دانند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، پروژه احداث سایت کانتینری یخچالی حمل و نقل را از جمله طرح ها برشمرد و با بیان اینکه ترمینال مسافری در بندر نوشهر راه اندازی می شود گفت: مجوزهای لازم این طرح گرفته شد و بزودی راه اندازی می شود.

انزان پور ایجاد سامانه رسوبگیر و توسعه اراضی بندر را از دیگر طرح ها برشمرد گفت: تفاهمنامه برای توسعه بندر در دست امضا است و با اجرای این طرح، روند توسعه شتاب می گیرد.

وی دسترسی بندر به کمربندی را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: طرحی در این زمینه تهیه شد و امیدواریم ظرف سه سال آینده بهره برداری رسد و با تکمیل آن، منطقه ویژه اقتصادی در آن سوی کمربندی نیز اجرایی می شود.

قلع و قمع ۱۲۰ فقره بنای غیرمجاز در سواحل

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، آزادسازی سواحل را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: از سال ۸۷ تاکنون بیش از ۳۵۰ پرونده در مراجع قضایی طرح شده است و بیش از ۱۲۰ سازه غیرمجاز قلع و قمع و ۱۸ کیلومتر از نوار ساحلی آزادسازی شده است.

انزان پور تعداد شناورهای ثبت شده را در دریای مازندران سه هزار و ۳۰۰ فروند بیان کرد و گفت:تاکنون ۲۲ هزار فقره گواهینامه دریانوردی برای اشخاص صادر شده است و پیش بینی می شود در سال آینده شاهد تردد شناوردهای استاندارد در دریای استان باشیم.

مدیرکل بنادر ودریانوردی درباره راه دسترسی بندر نوشهر گفت: تمامی مسائل مربوط به راه دسترسی حل شده است و این طرح در سال ۸۹ با یک سوء برداشت مواجه شده بود زیرا هیچ آسیبی به باغ گیاه شناسی نمی زند.

وی گفت: راه دسترسی در حال حاضر ارتباطی به باغ گیاه شناسی ندارد و مطالعات اجرای این طرح مورد تایید دستگاه های مختلف قرار گرفته است و در طرح جدید، دو کیلومتر راه دسترسی ایجاد می شود که یک کیلومتر آن در قالب احداث پل اجرا می شود.

انزان پور یادآور شد: ایجاد راه دسترسی به نوشهر امسال اجرایی می شود و نوشهری ها بعد از ۸۰ سال از شر تردد کامیون در شهر خلاص می شوند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.