۱۵۰۰ نفر از دانشمندان جهان در همایش بیوتکنولوژی شرکت می کنند

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی بیوتکنولوژی با اشاره به حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانشمندان جهان در این همایش گفت: آماده همکاری با تمامی مراکز دانشگاهی و مشارکت جامعه علمی هستیم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، بهزاد قره یاضی دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی در حاشیه برگزاری جلسات کمیته علمی این همایش اظهار کرد: همایش بیوتکنولوژی که هر دو سال توسط انجمن علمی بیوتکنولوژی برگزار می‌شود را می‌توان بزرگترین و شناخته شده ترین رخداد علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی دانست که گستره‌ای وسیع از شاخه‌های این علم مهم و آینده ساز را پوشش می‌دهد.

وی افزود: به طور معمول در این همایش شاهد حضور گسترده مهمانان داخلی و خارجی و افراد شاخص زیست فناوری هستیم. امسال نیز با مشارکت و انجمن‌های علمی بیوتکنولوژی، ایمنی زیستی و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، انستیتو پاستور، دانشگاه خاتم، گیلان، شهید باهنر کرمان و دانشگاه یزد، انتظار می‌رود حتی در صورت برگزاری نیمه‌حضوری و مجازی مطابق پروتکل‌های بهداشتی، بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از دانشمندان سراسر جهان در این همایش شرکت کنند.

دبیر علمی همایش بیوتکنولوژی ادامه داد: محور و کارگروه‌های این همایش به گونه‌ای تنظیم شده که شاید برای اولین بار در مباحث نظری بیوتکنولوژی مانند حقوق زیست فناوری، سیاست گذاری و تجاری سازی و حتی فقه زیست فناوری نیز میزبان اندیشمندان و افراد صاحب نظر باشیم و بتوانیم گامی در راستای تحقیقات و مقالات چند رشته‌ای برداریم. بر این اساس، از تمامی اندیشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز علوم انسانی و اجتماعی نیز جهت مشارکت در همایش بیوتکنولوژی و کمک به غنای علمی آن دعوت می‌کنم.

قره یاضی تصریح کرد: مطابق مذاکراتی که کمیته علمی با مجموعه از فصلنامه‌های علمی پژوهشی مانند فصلنامه ایمنی زیستی، فصلنامه ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، مجله اخلاق زیستی، نشریه انرژی تجدید پذیر و محیط زیست (JREE)، داشته است، مقالات پذیرفته شده در همایش دوازدهم بیوتکنولوژی، در صورت رضایت نویسنده برای انتشار در این مجلات فرستاده خواهد شد. چنین اقدامی، قطعاً در ترویج علم و تشویق به همکاری‌های علمی مؤثر خواهد بود.

دبیر علمی چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی تصریح کرد: آمادگی همکاری با تمامی مراکز دانشگاهی را داریم و از مشارکت جامعه علمی استقبال می‌کنیم.

به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و مؤسسات پژوهشی این حوزه، ۳۱ مردادماه تا دوم شهریورماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.