پیشنهاد رشوه اعضای شورای تهران برای تایید صلاحیت تهمت بسیار سنگینی است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، سید حسن رسولی در دویست و نودو سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: “تذکر من مربوط به ماده ۲۴ آیین نامه نحوه اداره جلسات است که به ضرورت صیانت از شان و منزلت نهاد شورای شهر اشاره می کند. همانطور که مستحضرید یکی از خبرگزاری ها به نقل از آقای نوروزی نماینده فعلی شهرستان رباط کریم و نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خبری را باعنوان پیشنهاد رشوه سه عضو فعلی شورای شهر تهران که در انتخابات ششمین دوره شورای شهر شرکت کرده‌اند، منتشر کرده است. مضمون این خبر این بود که سه عضو شورا در قبال تائید صلاحیت پیشنهاد رشوه داده‌اند. البته در این خبر اعلام نشده است که رشوه بگیر کیست. در متن خبر پراکندگی واژگانی وجود دارد و اشاره شده است سه نفری که شورای شهر را ریاست یا اداره می کنند. با این حال این تهمت بسیار سنگینی است.”

وی افزود: “من دیروز با آقای نوروزی تلفنی صحبت کردم به ایشان گفتم اگر مستنداتی دارید، ارائه کنید که ما خودمان در هیات رئیسه و شورا تکلیفمان را با این سه نفر روشن کنیم زیرا این اتهام سنگینی است و به اعضای شورای شهر افترا زده شده است. آقای نوروزی با خوش رویی برخورد کرد و گفت که اشتباه شده است، من چنین چیزی را نگفتم و امروز در اخبار ساعت ۲ صدا و سیما تکذیبیه آن منتشر خواهد شد.”

وی ادامه داد: “آقای نوروزی گفت، موضوع این خبر و اشاره من به فردی از کارکنان شاغل در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوره ششم اسلامی شهر وروستا در مجلس شورای اسلامی است. این اطلاعات به رئیس مجلس هم داده شده و ایشان هم بازرسی مجلس را مامور به رسیدگی به این موضوع کرده‌اند.آقای نوروزی ادامه داد که به هیچ عنوان من در مورد شورای شهر تهران و نه در مورد هیچ کدام از شوراهای شهر کشور چنین حرفی نزدم.”

وی ادامه داد: “پس از این گفت‌وگو بلافاصله با آقای اعطا سخنگوی شورای شهر صحبت کردم و گفتم اگر آقای نوروزی همانطور که قول داده‌اند، تکذیب کردند که چه بهتر وگرنه در غیر صورت آقای سخنگو این موضوع را تکذیب کنند تا سبب هتک حرمت شورا و تشویش اذعان عمومی نشود. البته اطلاع ندارم که آقای نوروزی نسبت به ارائه تکذیبیه اقدام کرده‌اند یا خیر؟ اما اگر اقدام نکرده اند خواهش من از آقای رئیس این است که این موضوع را به لحاظ حقوقی پیگیری کنند.”

وی تاکید کرد:” آقای نوروزی به طور صریح و واضح گفتند خبر تکذیبیه پخش می شود. اگر این اتفاق صورت نگرفته خواهش من این است این موضوع از طریق آقای نوروزی یا صدا و سیما پیگیری شود تا از ساحت شورا و ۱۲ نفر از همکاران که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، دفاع شود. چنین اتفاقی در روزهای منتهی به انتخابات جفایی است که زدودن آثار منفی آن به این سادگی نیست، اما استدعا می‌کنم پیگیر تکذیبه از طریق صدا و سیما باشید تا هویت جمعی اعضای شورای شهر تهران که هر کدام به طور متوسط یک میلیون و دویست هزار رای مردم را دارند به این صورت مورد جفا قرار نگیرد. “

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.