60 عنوان کتاب دفاع مقدسی در راه است

سردار ناصر باباخانی امروز(21 اردیبهشت) در آیین رونمایی از کتاب “امدادگر” در سالن همایش جمعیت هلال احمر کرمانشاه، با بیان اینکه سال گذشته 50 عنوان کتاب دفاعی مقدسی در استان کرمانشاه چاپ شد، اظهار کرد: امسال برای چاپ 60 عنوان کتاب دیگر با محتوای دفاع مقدس در استان برنامه ریزی کرده ایم. ضمن اینکه 20 عنوان کتاب صوتی نیز در استان در دست تهیه است.

باباخانی در ادامه با بیان اینکه برای انتقال رخدادهای سالهای دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان راهی جز ثبت و ضبط این رخدادها توسط نویسندگان نداریم، تاکید کرد: اگر برای ثبت و ضبط ایثار و فداکاری‌ شهدا و رزمندگان در طول سال‌های دفاع‌مقدس کاری نشود، این گنجینه بزرگ از بین خواهد رفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم نویسندگان دوران دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از نویسندگان برای کار کردن در این حوزه دعوت کرد تا خاطرات دوران دفاع مقدس در گذر زمان غبار کهنگی به خود نگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم، افزود: باید هر طور شده نسل جوان و آیندگان با از خودگذشتگی‌های رزمندگان در سالهای دفاع مقدس آشنا شوند.

وی در ادامه اشاره ای هم به نقش اثرگذار امدادگران هلال احمر در سالهای دفاع مقدس داشت و گفت: آنها همانطور که در بحران ها، سختی ها را به جان خریده و فریادرس همه می شوند، در طول سالهای دفاع مقدس هم پای کار بوده و با حضور پررنگ خود در کنار رزمندگان اجازه ندادند دشمنان وجبی از خاک ایران اسلامی را تصاحب کنند.

فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت نگارش خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، گفت: این دست کارها می تواند جلوه های ایثار و شهادت را به نسل جوان و آیندگان نشان داده و در نهادینه کردن فرهنگ ایثار  و شهادت در جامعه اثرگذار باشد.

در این مراسم کتاب تاریخ شفاهی “امدادگر” که زندگینامه “غلامحسین مساعی” از امدادگران پیشکسوت دوران دفاع مقدس است، به قلم “نسرین مومنی مهر”  رونمایی شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.