ادامه حواشی یک مصوبه/آخرین اخبار پرونده‌های حقوقی/تازه‌ترین اخبار انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، با توجه به شروع ثبت نام از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز در محل وزارت کشور، اخبار انتخاباتی در صدر پربازدیدهای امروز قرار گرفت.

وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور، دستور را صادر کرد و گفت که هر داوطلب در هنگام ثبت نام فقط می تواند یک نفر همراه با خود داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان هم با اشاره به مباحث مطرح شده درباره مصوبه اخیر این نهاد راجع به شرایط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و ادعاهایی مبنی بر اینکه شورای نگهبان با این مصوبه اقدام به قانون گذاری کرده است، گفت: و اساساً تصوری از این موضوع ندارد که مصوبه اخیر قانون گذاری است، بلکه در راستای صلاحیتهایی که شورای نگهبان دارد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی افزود: خیلی ، اگر معیار سن ملاک است، این مصوبه برای یک انتخابات تصویب نشده است و اگر فردی که در این دور سنش اجازه حضور در انتخابات را نمی دهد، دور بعدی می‌تواند در انتخابات ثبت نام کند، پس شورای نگهبان برای نیامدن افراد این مصوبه را تصویب نکرده است.

وی همچنین درباره اختلاف نظر شورای نگهبان و دولت در خصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: کسانی که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و این به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد، ثبت نامش نهایی می شود.

یک عضو شورای نگهبان هم در توضیح نحوه بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در این شورا گفت: تا به عنوان نامزد نهایی به عموم معرفی شود.

طحان نظیف افزود: چون هنوز ثبت نام ها انجام نشده هنوز نمی توانیم بگوییم چند نفر تایید صلاحیت می شوند اینکار خلاف حقوق مردم است.

تاکید سخنگوی دولت بر اینکههم از دیگر اخبار پربازدید انتخاباتی بود.

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در امتداد یک فرایند چهل و دو ساله از ” تمرین مردم سالاری” برگزار می شود. این به آن معنا است که در این فرایند طولانی، هر انتخاباتی در مقایسه با انتخابات در مقاطع پیشین، باید مشارکتی‌تر ، رقابتی‌تر  و در یک کلام کامل‌ تر از پیش برگزار شود. یعنی همه گرایش‌های سیاسی، اقشار گوناگون ملت و همه سلایق بتوانند نماینده خود را در سطح نامزدهای انتخاباتی داشته باشند . سطح فراگیری و شمول این حماسه بزرگ اراده ملی، باید متناسب با سطحِ چالش‌های گوناگون داخلی و سطح تهدیدهای منطقه‌ای و جهانی ارتقائ ‌یابد.

گزارش کامل  خبرگزاری تاریخ ما از اولین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری سیزدهم را بخوانید و برای اطلاع از اینکه تاکنون چه کسانی داوطلب پاستورنشینی شده‌اند هم می توانید به مراجعه کنید.

نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه و پاسخ‌های غلامحسین اسماعیلی به سوالات مختلف خبرنگاران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای این نشست با اشاره به برخورد با تخلفات در قوه قضاییه گفت: همکاران ما در واحدهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ، ۲۳۷ نفر از کارچاق کن و دلالان را شناسایی کردند. همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.

غلامحسین اسماعیلی درباره وضعیت بازداشت نازنین زاغری توضیح داد:  زیرا بخشی از دوران محکومیتش را در بیرون از زندان الکترونیکی سپری کرد. این موضوع بیانگر اقدامات خیرخواهانه قوه قضاییه ایران است،  که فردی با پرونده امنیتی را در ایام کرونا در خارج از زندان و تحت نظارت آزاد کرده است.  الان خانم زاعری بازداشت نیست و پرونده مفتوح دیگری دارد که رای آن صادر شده و آزاد است و در محل اقامت خود است. 

وی آخرین وضعیترا هم تشریح کرد و افزود: قریب  به ۲۰ نفر از کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند احضار شدند. برای برون رفت فایل صوتی از دولت تحقیقات خوبی انجام شده و نتایجی بدست آمده و به لحاظ اهمیت موضوع کار تحقیقات مجدانه ادامه دارد و تا نتیجه نهایی پرونده در این کارگروه امنیتی و قضایی موضوع را پیگیری می کنیم.

اسماعیلی در رابطه با پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: این پرونده در دادسرای تهران با گزارش سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و بررسی‌های اولیه آن انجام شده است و مستندات تکمیلی جمع‌آوری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ وضع خاص و حرفه‌ای فوتبال در سال گذشته اولویت دانستیم که مجموعه فدراسیون فوتبال بدون مداخله نهادهای دیگر کار خود را انجام دهند و متعاقب آن مرجع قضایی نسبت به کسانی که اعمال مجرمانه داشته‌اند رسیدگی‌های قضایی خود را انجام دهد. البته رسیدگی ما برای مقابله با اشخاص است و

اطلاعیه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، درباره پیرامون نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی این کشور در تنگه هرمز هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

نیروی دریایی سپاه این ادعا را نادرست و فرار به جلو دانست و تاکید کرد : بهتر است امریکایی ها از رفتار غیرحرفه‌ای پرهیز و با تمکین قوانین و مقررات دریانوردی امنیت خلیج فارس را به مخاطره نیندازند.

گزارش خبرگزاری تاریخ ما با عنوان  مصادف با پنجاه و یکمین سالگرد رای شورای امنیت سازمان ملل متحد به جدایی همیشگی جزیره بحرین، چهاردهمین استان ایران از مام میهن نیز از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

همچنین گزارش کامل خبرگزاری تاریخ ما از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید بخوانید.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.