تعطیلات فطر و تجربه تلخی که نباید تکرارش کنیم

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما ضمن برحذر داشتن شهروندان از برنامه‌ریزی برای هرگونه سفر احتمالی در تعطیلات عید سعید فطر اظهار کرد: متاسفانه تجربه تلخ سفرها در چند مرحله و از جمله در تعطیلات نوروزی به سیر صعودی مواد ابتلا و بستری در کشور و استان انجامید از همین رو از عموم شهروندان استان انتظار می‌رود که به هیچ عنوان برای تعطیلات پایان هفته برنامه‌ریزی سفر نداشته باشند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به محدودیت‌ها در ترددها خواستار برخورد با متخلفین احتمالی در تعطیلات منتهی به عید فطر شد.

وی با اشاره به کاستن از شدت همه‌گیری در چند روز اخیر افزود: اگرچه وضعیت استان از قمز به نارنجی تقلیل یافته اما همچنان شاهد روند بستری‌ها در مناطق تحت پوشش دانشگاه هستیم به طوری که در 48 ساعت گذشته 58 مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

دکتر دانایی با بیان اینکه نباید تجربه تلخ سفرها در دوره های قبل تکرار شود ادامه داد: متاسفانه با تغییر وضعیت رنگ‌بندی‌ها در استان شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و همچنین افزایش حضور مردم در خیابان‌ها و مراکز و معابر  شهری هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به میزان بستری‌ها در شبانه‌روز گذشته گفت: در شبانه روز گذشته 24  بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در 6 شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای بروز بیماری کرونا تاکنون 25 هزار و 988 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 20 لغایت 21 اردیبهشت ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 24 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6 هزار و 122 نفر رسیده است . ضمن اینکه 19 هزار و 866 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت و روند افزایشی بهبودیافتگان در استان گفت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 5193 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری تاریخ ما تا کنون شاهد چهار موج کووید19 در کشور و استان بودیم که تقریبا هر کدام از آنها بعد از یک تعطیلات و جابه جایی بالای جمعیتی صورت گرفته است. از همین رو ستاد مقابله با کرونا با درک مناسب از شرایط، این بار و در آستانه تعطیلات عید فطر، ترددهای بین استانی را ممنوع اعلام کرده است و لذا انتظار میرود که عموم هم وطنان و هم استانی ها با رعایت کامل پروتکل ها و پرهیز از هرگونه سفر و دورهمی، مدافعان سلامت را در کنترل این همه گیری جهانی کمک کنند.
قرار است که تشدید محدودیت‌های تردد از ظهر سه‌شنبه در سراسر کشور و از جمله در استان سمنان اعمال شود.
پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.