امضای دفتر یادبود جانباختگان فاجعه اخیر تروریستی کابل توسط سفیر کشورمان در فرانسه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در فرانسه در صفحه توییتر سفارت ایران نوشت:

از بامداد امروز سفارت افغانستان به یادبود کشته شدگان فاجعه اخیر تروریستی کابل که در مقابل یک دبیرستان دخترانه صورت پذیرفت، دفتر یادبودی گشود.

در نخستین لحظات در محل سفارت کشور دوست و همسایه برای ادای احترام و همدردی با سفیر و مردم افغانستان حاضر شدم و با نگاشتن سطوری در محکومیت و مذمت این اقدام سبعانه، با تمامی بازماندگان این دخترکان نوجوان افغانستانی اظهار همدردی کرده و به آنان تسلیت گفتم.

بی‌شک اینچنین فاجعه‌ای غیرقابل تصور و باور که نونهالان یک دبیرستان دخترانه را هدف قرار می دهد، دخترانی که بدور از هر گونه سیاست ورزی و به نوباوگی به تحصیل دانش و به امید فردای بهتر برای خود و مردم بزرگ افغانستان به آموختن و آمیختن به درس و مشق پرداخته‌اند و بدرستی آن‌را تنها راه رهایی خود و همگان از چنگال شوم جنگ و خون ریزی و قتل عام و مقاومت در برابر بدخواهان کینه توز دانسته اند،  نشان از عمق ددمنشی آنانی دارد که دانش و آگاهی و خودآگاهی این مردمان و این دخترکان را  بزرگترین معضل و مشکل زیاده خواهی خود می پندارند.

همه این فجایع نشانگر کینه عمیق نا اهلان است که دانشجو و دانش آموز و یابندگان آگاهی را هدف قرار می دهند. در این حادثه تروریستی تاکنون بیش از هشتاد دخترک معصوم و بی‌گناه فرشته خو، جان شریف خود را بار دیگر بپای درخت آزادی و تطور فرهنگ و تکوین جامعه نوین افغانستان نثار نموده اند.

دیروز روزی دانشجویان و امروز دخترکان دبیرستانی هدف ترور و مرگ سوداگران قدرت و جهالت قرار گرفته اند. شوربختانه آن که هنوز و هنوز در پی آن همه غوغای کاسبکاران حقوق بشر، جهان از کنار این همه جنایت براحتی بی لحظه ای درنگ و تامل و درد و داغ عبور می کند و اینچنین بر جگر سوختگان، داغ بر داغ می افزاید.

یاد و خاطره این دخترکان معصوم گرامی باد.
 پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.