۱۲۴ میلیون تن حجم تولیدات کشاورزی کشور است

اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که ۲۱ اردیبهشت‌ماه در راستای سلامت غذایی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به استناد سند ابلاغی مقام معظم رهبری یعنی افق ۱۴۰۴ سه وظیفه اصلی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه و اولویت وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی یعنی تولید غذای کافی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۲۴ میلیون تن حجم تولیدات کشاورزی کشور است که ۸۵ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند، یعنی تنها ۱۵ درصد محصولات غذایی وارد می‌شود.

حسنی مقدم‌ بیان کرد: عمده محصولات وارد شده مربوط به صنعت دامپروری از جمله کنجاله سویا، ذرت و جو است، همچنین ۸۶ درصد روغن مورد نیاز کشور هم وارد می‌شود.

 وی با بیان اینکه کشور در تحریم قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور سیاست کلان ما این است که محصولات را در کشور تولید کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سرانه مصرف بسیاری از محصولات مانند گوشت سفید، نان، برنج و روغن از میانگین جهانی بسیار بالاتر است.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: البته کشور در خصوص تولید میوه جزو ده کشور اول بوده که رتبه خوبی است.

وی یکی دیگر از سیاست‌های کاری وزارت کشاورزی را سلامت مواد غذایی عنوان کرد و افزود: به‌طورکلی مصرف سموم در جهان حدود دو برابر کشور ایران است لذا باقیمانده سم در محصولات کشاورزی ایران نصف جهان و سالم‌تر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان معیشتی بودن کشاورزی، مدرن نبودن، بالان بودن سن و کم‌سوادی بهره‌برداران را یکی از مشکلات در خصوص میزان و نوع سم مصرفی عنوان کرد.

حسنی مقدم حفظ منابع پایه آب‌وخاک را از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد و افزود: این منابع باید برای نسل‌های آینده حفظ شود، در واقع توسعه پایدار مدنظر ما است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف جهاد کشاورزی حمایت از منابع انسانی است، باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.