آیت‌الله نوری‌همدانی: باید میراث تاریخی و فرهنگی خود را به جهان معرفی کنیم

به گزارش خبرنگار «تاریخ‌ما» منطقه قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: مردم باید آثار خدمات مسئولان را در سفره‌های خود ببینند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در مورد تلاش‌های گردشگری و فعالیت‌های انجام شده افزود: گردشگری مساله مهمی است و در قرآن کریم و احادیث نیز به اهمیت سفر اشاره شده است، مسافرت به مناطق مختلف و آشنایی با فرهنگ و شرایط اقتصادی و سیاسی دیگر نقاط، از توصیه‌های مهم در اسلام است.

این مرجع تقلید شیعه خاطرنشان کرد: باید میراث تاریخی و فرهنگی خود را به جهان معرفی کنیم؛ بسیاری از کشورها از طریق معرفی آثار در کشورهای خود درآمد بالایی دارند.

وی تصریح کرد: در ایران آثار باستانی زیادی وجود دارد که با معرفی آن می‌توان به سرمایه و درآمد خوبی دست یافت و موجب رونق اقتصادی شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: ایرانیان اهل هنر و فرهنگ هستند و در طول تاریخ هیچ گاه زیر بار ستمگران و ظالمان نرفته اند.

وی افزود: دشمنان و در رأس آنها آمریکا، کینه‌ای دیرینه از ایرانیان دارد و به واسطه این کینه، مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده‌اند اگر چه به اهداف خود نرسیده‌اند.

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: این مردم همواره در صحنه‌های مختلف بوده‌اند و هیچ قدرتی قادر نیست به نظام جمهوری اسلامی مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن حضور گسترده خواهند داشت همان طور که در طول تاریخ انقلاب اسلامی از خود ایثار و جان فشانی نشان داده‌اند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.