نقشه‌های اراضی کشور با فناوری سنجش از دور به‌روزرسانی می‌شود

به گزارش سایت «تاریخ ما»، پژوهشگاه فضایی ایران با سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای استفاده از فناوری فضایی در آمایش سرزمینی، تفاهم همکاری امضا کردند.

این تفاهم، در پی بازدید محمدباقر نوبخت از دستاوردهای فناوری پژوهشگاه فضایی ایران و تاکید وی بر رفع معضلات خشکی سرزمین، منابع آب و مدیریت منابع انرژی با استفاده از فناوری‌های فضایی، صورت گرفت.

در راستای این تفاهمنامه مذاکرات و نشست‌های متعددی در سطوح مدیریتی انجام پذیرفت که در نهایت این تعاملات منتج به امضای تفاهم نامه دوجانبه شد.

این تفاهم‌نامه با موضوع «طراحی و اجرای پروژه تولید و به‌روزرسانی نقشه های زمین شناسی درمقیاس ۱:۱۰۰۰۰۰ پوشش اراضی با استفاده از فناوری سنجش از دور»، میان امید شکوفا رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و مهدی پندار رئیس امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور، به امضا رسید.

براین اساس مقرر شد این پروژه در فاز اول به صورت پایلوت در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان و در فاز دوم برای یک منطقه بزرگتر با توافق طرفین برای مدت دو سال به صورت یک پروژه مشترک انجام پذیرد.

در مفاد این تفاهم نامه، مواردی ازجمله تعریف و اجرای زیرپروژه‌های مرتبط با توافق و همکاری طرفین و تبادل دانش فنی، داده‌ها و اطلاعات مرتبط و مباحث مربوط به مشاوره در امور سنجش از دور و مدیریت داده‌های مکانی نیز مدنظر قرار گرفته است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.