اولین مرکز فوق تخصصی ناباروری دولتی در اردبیل آغاز به‌کار کرد

به گزارش
خبرنگار «تاریخ ما»، قدرت اخوان اکبری ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح اولین مرکز فوق تخصصی ناباروری دولتی اردبیل تاکید کرد که این مرکز با امکان عمل‌های تشخیصی و درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: اولین مرکز فوق تخصصی ناباروری دولتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با حضور پزشکان فوق تخصص و متخصص هیئت علمی و با کادری مجرب  افتتاح وهم اکنون در حال ارایه خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و بیماری های مرتبط با تولید مثل و باروری به مردم استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: این مرکز با پشتوانه کلینیک های تشخیصی و درمانی، آزمایشگاه جنین شناسی و اتاق های عمل امکان انجام عمل های تشخیصی و درمانی از جمله هیسترسکوپی (در زنان) و لاپاراسکوپی را در زنان و مردان دارد.
به گفته وی در این مرکز تخصصی با انجام روش های درمانی مثل IUI ،ICSI ،TEF، کشت و انجماد تخمک و جنین، فریز و ذوب اسپرم، تخمک و جنین و بافت های تولید ‌مثلی امکان درمان مراجعان نابارور را فراهم می‌کند. 
اخوان اکبری بیان داشت: تمام زوج های مراجعه کننده به این مرکز در صورت دارا بودن شرایط دستورالعمل های زوجین ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خدمات درمانی با تعرفه دولتی دریافت کرده و مشمول پوشش حمایتی قرار می گیرند. 
گفتنی است اولین مرکز فوق تخصصی ناباروری دولتی اردبیل در محل میدان امام حسین (ع) – کوچه حاجی قهرمان – جنب مطب زنده یاد دکتر عبدالرحیم جلایی دایر شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.