لقمه حرام جهت گیری های انقلاب را خراب می کند/ مصلحت شناسی مردم

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد: رهبری مسیر انقلابی بودن را به همه نشان داده است و کسانیکه جلوتر یا عقب تر باشند قبول نیست.

وی ادامه داد: انقلابی گری همراهی با ولی امر است که ملت به دنیا نشان دادند که همین مسیر را طی می کنند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: برخی خود را صاحب انقلاب می دانند در حالیکه انقلابی بودن شاخص دارد و رهبری مسیر را مشخص کرده است.

آیت الله دژکام با اشاره به فرمایشات رهبری، گفت: همه به دنبال عدالت هستند و ارزش های انقلابی هیچگاه کهنه نمی شود که یکی از آنها عدالت است.

وی تصریح کرد: عدالت و مبارزه با فساد ۲ روی یک سکه است که برای مبارزه با فساد احتیاج به برنامه است و مدعیان انقلابی بودن باید در حد خودشان فکر کنند و تکرار یک شعار و حرف کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: کسیکه می خواهد مدیر و مسئول شود باید بداند که شرط عدالت پول حرام نخوردن است که رهبری نیز بر آن تاکیدات دارند، رنجی که ملت می برند به این دلیل است که عده ای لقمه حرام می خورند و برخی نان حلال ندارند.

آیت الله دژکام ادامه داد: لقمه حرام جهت گیری های انقلاب را خراب می کند کسانیکه خود را مخلص می دانند بیشتر در خطر فریب شیطان هستند و باید مراقب باشند و از خداوند کمک بخواهند.

وی افزود: جوانان مخاطب اصلی پیام رهبری هستند و باید مراقب بود که انقلاب را برای کار شخصی خرج نکنیم چهل سال برای برداشتن ۱ قدم برای انقلاب تلاش کردیم و باید ۴۰ سال دیگر حرکت کنیم برای نسل های آینده.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از حضور حماسی و قهرمانانه مردم سربلند شیراز و استان فارس در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می کنم و این اراده شما است که نه باران و نه توپ و تانک دشمنان نتوانسته مانع مسیر باشد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: این حضور نشان می دهد ما در مسیر انقلاب ایستاده ایم و در این روز اوج انقلابی گری ملت در مطالبات و شعارها نمایان شد که مطالبه آرمانهای انقلاب بود و چیزی از آن کم نشده است.

وی یادآور شد: امروز این ملت به این شکل خودش را نشان داده که بحث ولایت فقیه و اطاعت از رهبری در آن نمایان است و این حضور اوج شعور و بصیرت سیاسی بود.

امام جمعه شیراز افزود: بصیرت در اوج است و مردم مصلحت امروز کشور و جامعه را به خوبی می شناسند و در اوج انقلابی گری احساساتی نشدند و مردم در قله بودند.

آیت الله دژکام با اشاره به شهادت پاسداران در مرز شرقی نیز گفت: باید از زحمات ۴۰ ساله پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد که آنها شهید دادند تا انقلاب ایستاده باشد و چهلمین سالگرد با خون پاسداران مهر کردند که گام های بعدی را محکم تر خواهند برداشت.

وی تاکید کرد: از نگاه خود شهید شهادت سعادت است و اگر ما ناراحت می شویم به دلیل محروم شدن از خدمات این شهدا است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: شهادت پیروزی خون بر شمشیر است که تا زمانیکه این تفکر در جامعه است دشمن نمی تواند حرکت کند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: باید وظایف مختلف را بشناسیم و اگر احتمالی بر کوتاهی باشد باید بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: سرفصل هایی که رهبری اعلام کردند راهبرد ۴۰ سال آینده است که باید اجرایی شود زیرا رهبرد دادن کار رهبری است و ما باید در حد توان اقدام به اجرایی کردن آن کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.