تعطیلی موقت موزه باستان‌شناسی جیرفت به‌ علت تعمیرات

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود کار تعمیرات و آماده سازی موزه باستانشناسی جیرفت جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی تا اوایل اسفندماه سالجاری به پایان برسد و از نیمه دوم این ماه پذیرای علاقمندان و گردشگران خواهد بود.

او با بیان اینکه موزه باستان شناسی جیرفت اشیا منحصربفردی از تمدن چند هزار ساله این منطقه را در خود جای داده است، افزود: در این موزه نزدیک به ۵۰۰ شی تاریخی از حوزه فرهنگی هلیل رود وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

فرخی بیان کرد: همچنین در موزه مذکور ظروف تزئینی از جنس سنگ صابون، مجسمه‌هایی از جنس مفرغ و سنگ مرمر، سفال‌های منقوش و ساده و اشیای کوچک مانند مهره‌های مسطح و استوانه‌ای درمعرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: «موزه باستانشناسی جیرفت هر ساله به ویژه در ایام نوروز میزبان تعدادی کثیری از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است.

فرخی بیان کرد: این موزه از نیمه دوم اسفندماه سالجاری همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ به صورت یکسره آماده خدمت رسانی به علاقمندان است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.