پیگیری عالی‌ترین مقامات ترکیه و ایران برای حل مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی

دِریا اورس که در حاشیه دیدار هیأت گردشگری ترکیه از ایران با «تاریخ‌ما» گفت‌وگو کرد با تأیید مشکل سوخت‌رسانی در کشورش به هواپیماهای ایرانی از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا، اظهار کرد: این مشکل از طرف بالاترین مقامات دو کشور در حال پیگیری است و درباره‌ی راه‌کارهایی صحبت شده است اما من از جزئیات آن اطلاعی ندارم.

سفیر ترکیه در ایران گفت: امیدوارم این مشکل در اسرع وقت حل شود.

در هفته ۲۰۰ پرواز بین ایران و ترکیه پرواز دارند که بیش از دو و نیم میلیون مسافر را بین دو کشور جابه‌جا می‌کنند. طبق اظهارات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از اول نوامبر یک شرکت ترکیه‌ای که در تمام فرودگاه‌های اصلی این کشور وظیفه سوخت‌رسانی را به هواپیماها بر عهده دارد، در اقدامی هماهنگ با تحریم‌های آمریکا، سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را متوقف کرد.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در نشست اخیر با سفیر ترکیه و اعضای اصلی اتحادیه گردشگری این کشور (تورساب) با اعتراض به ممانعت از سوخت‌رسانی شرکت ترک به پروازهای ایرانی، این اقدام را در تضعیف تعاملات گردشگری و سفرهای هوایی دو کشور اثرگذار دانست و از سفیر ترکیه درخواست کرد این موضوع را از طریق مقامات کشورش پیگیری کند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.