برگزیدگان جشنواره تارنماهای ایرانشناسی معرفی می‌شوند

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از بنیاد ایرانشناسی، این جشنواره پیرو انجام طرح پژوهشی شناسایی تارنماهای مرتبط با مطالعات ایران‌شناسی طراحی و در آن سعی بر شناسایی مطلوبترین وبگاهها در زمینه مطالعات ایرانشناسی، از نظر شاخصهای سنجش وب شده است.

همچنین این جشنواره تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آنان و ارتقاء سطح کیفیشان در مجامع داخلی و نیز ایجاد تحرک در فعالیتهای ایرانشناسانه در فضای مجازی و افزایش جذابیت و ارتقای کیفیت علمی اینگونه فعالیتها است.

قصد این جشنواره این است که فضایی فراهم شود تا مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی کشوری گردهم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بر این اساس، ثبت نام در این جشنواره از تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و با پایان گرفتن ثبت‌نام در روز ۳۰ دی ماه ۹۷، تعداد ۶۵ تارنما برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۴۴ تارنما در بخش حقیقی و ۲۱ تارنما در بخش حقوقی قرار داشتند تا در ۵ محور اصلی و یک بخش ویژه جشنواره به شرح ذیل به رقابت بپردازند.

۱. تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران

۲. زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایرانشناسان

۳. هنر، معماری و باستان‌شناسی ایران

۴. جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران

۵. سازمانها و مؤسسات مطالعاتی ایرانشناسی و  پایگاههای خبری

بخش ویژه: خلیج فارس

با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام، داوری تارنماهای شرکت‌کننده در دو بخش فنی و محتوایی انجام پذیرفت، تا برگزیدگان براساس ملاک‌های تعیین شده در هر بخش مشخص شوند. به همین منظور، مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی از ساعت ۹ تا ۱۱ روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ در سالن محتشم بنیاد ایران شناسی انجام می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.