ادامه فعالیت گودبرداری کنار مقبره باباقاسم متوقف شده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ‌ما»، حالا و درست در نزدیکی این مقبره گودبرداری برای ساخت و ساز انجام شده و بیم آن می رود که برای این اثر تاریخی در خیابان ابن سینای اصفهان مشکلاتی ایجاد شود.

ناصر طاهری- معاون میراث فرهنگی استان در گفت و گو با خبرنگار «تاریخ‌ما»- در خصوص این اتفاق می‌گوید: مجوزی در سال 94 برای ساخت و ساز به مالک این زمین داده شده است، اما در آن مجوز کاملا ملاحظات میراثی محکم تاکید شده است و در یک بند عنوان شده چون این زمین در حریم بلافصل اثر تاریخی قرار دارد گودبرداری ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دستگاه‌های لرزاننده نیز در این مکان مجاز نبوده است، می‌افزاید: مالک این پلاک حق دارد ساخت و ساز انجام دهد، منتها به واسطه حضور در کنار یک اثر تاریخی باید همه شرایط را رعایت کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تاکید می‌کند: شهرداری منطقه سه برای ارائه این مجوز استعلام کرده است و در پاسخ استعلام شهرداری نیز تمام ملاحظات و حتی ارتفاع نیز اشاره شده است.

طاهری تصریح می‌کند: در حال حاضر گودبرداری آن‌چنانی در این محل صورت نگرفته، اما با بررسی‌های انجام شده جلوی ادامه فعالیت متوقف شده و مالک برای تجدید در مجوز باید به شهرداری مراجعه کند چراکه با شهرداری نیز مکاتباتی در این زمینه انجام شده است. 

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.