تردد خارجی‌ها بین اروند و کیش آزاد شد

به گزارش «تاریخ‌ما»، سرهنگ داوود محمدی با اشاره به ورود بدون ویزای اتباع و گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند، گفت: استارت این کار، بعد از ١٢ سال که به موضوعی غیر قابل اجرا تبدیل شده بود، با مدیریت پلیس زده شد و حالا گردشگران می‌توانند از این منطقه به کیش نیز سفر کنند.

او که در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی سخن می‌گفت، به نقش پلیس در گردشگری اشاره کرد و با تاکید بر این‌که پلیس هر کاری می‌کند تا گردشگر خارجی در ایران سفر راحتی داشته باشد، در این زمینه چند مصداق آورد و اظهار کرد: در یزد یک گردشگر خارجی مورد مزاحمت قرار گرفته بود اما به خاطر سیاه نمایی‌ها می‌ترسید به پلیس مراجعه کند، وقتی پلیس پیگیر پرونده ایشان شد، آن خانم اعتراف کرد که باور نمی‌کرده در ایران پلیس این موضوعات را با این جدیت پیگیری کند. او می‌گفت که به کشورهای مختلفی سفر کرده اما چنین جدیتی را از پلیس در پیگیری این موضوعات ندیده است.

وی اضافه کرد: یک خانم چینی هم هنگام ترک یزد مفقود شدن وسایلش را اعلام کرد به محض اینکه اتوبوس حامل او به پایانه شهر اصفهان رسید، پلیس وسایل آن گردشگر را در سطل زباله پیدا کرد. این گردشگر هم می‌گفت که به کشورهای زیادی سفر کرده اما کمتر دیده پلیس این موضوعات را اینقدر جدی پیگیری کند.

محمدی سپس از آماده شدن «کد رمز سیستمی» خبر داد و درباره این کد که وسایل نقلیه حامل گردشگر خارجی برای تردد در ایران به آن نیاز دارد، گفت: بحث‌های زیادی شد، می‌خواستند این کد را برای وسایل نقلیه صادر کنند اما اصرار ما بر این بود که ناجا این کد را براساس راهنما تعریف کند که به نتیجه هم رسید. همین موضوع باعث شد طرح از پارسال تا امسال طول بکشد.

رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به الصاق نشدن ویزای ایران در گذرنامه اتباع خارجی و مهر نشدن آن در مرزهای کشور با تدبیر نظام، افزود: در شرایط حاضر هتل و آژانس با گذرنامه‌ای روبرو می‌شود که امکان راستی آزمایی ندارد برای همین ضرورت دارد از شناسه فراگیر ١۶ رقمی پلیس مهاجرت که هر یک از اعداد آن برگرفته از اسناد هویتی و مسافرتی تبعه خارجی است، استفاده شود، ضمن اینکه کمک می‌کند گردشگر خارجی خدمات بهتری هم دریافت کند.

او با تاکید بر این‌که سیاست پلیس آسان‌سازی و ساده کردن روند ورود اتباع خارجی به ایران است، به صف‌هایی که گاهی در مبادی ورودی کشور شکل می‌گیرد اشاره کرد و آن را اتفاقی مشترک بین بیشتر کشورها دانست و گفت: نظام و پلیس به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات خود را در این عرصه تقویت کنند. ما با شرایط روز پیش می‌رویم و امیدواریم در آینده مدت این ایستایی را که برخی اساتید گردشگری به آن نقد دارند به حداقل برسانیم.

محمدی از معاون گردشگری در خواست کرد با توجه به مکاتبات قبلی، زمینه برگزاری کلاس‌های آگاه سازی پلیس درباره مشکلات موجود را فراهم کند ضمن اینکه پلیس هم آماده است به آموزش‌های گردشگری گوش کند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.