زیلوی میبد و خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان تجاری سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در ادامه اجرای سند همکاری مشترک ۴ ساله میان مرکز مالکیت معنوی و مؤسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس، نشستی با هدف معرفی دو محصول نشانه جغرافیایی پایلوت در راستای اجرای نخستین سیستم مدیریت نشانه های جغرافیایی در ایران با حضور سید محمد علی میرطاهری، رئیس مرکز مالکیت معنوی و نمایندگانی از وزارتخانه های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی؛ تعاون، کار، و رفاه اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ و جهاد کشاورزی و همچنین کارشناسان و مدیران پروژه یادشده به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی پشتیبانی از تولید و کمک به تولید کنندگان و نقش قوه قضائیه در این زمینه و همچنین تاکیدات ریاست قوه قضائیه و اظهارات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مقوله تولید را مورد اشاره قرار داد.

وی از آغاز رسمی سال دوم پروژه مشترک مالکیت معنوی ایران و سوئیس و با برشمردن فعالیت های صورت گرفته در سال نخست پروژه، ابراز خرسندی کرد.

میرطاهری با بیان اینکه این پروژه برگ زرین دیگری از فعالیت‌های متعدد مرکز مالکیت معنوی از گذشته تا کنون بوده است، ابراز امیدواری کرد که فعالیت های پروژه در محور کمک به تجاری‌سازی نشانه های جغرافیایی ثبت شده کشورمان مثل گذشته با سرعت ادامه یافته تا به زودی شاهد نتایج مؤثر آن برای تولیدکنندگان و تجار حوزه های مربوطه باشیم.

در ادامه این نشست، پاسکال برناردونی، کارشناس بین المللی پروژه، به توضیح فرآیند بررسی ۲۷ نشانه جغرافیایی ثبت شده کشورمان در سیستم لیسبون و انتخاب نهایی دو محصول “زیلوی میبد” و “خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان” بر اساس معیارها و استانداردهای کارشناسی شده، برای دریافت کمک های فنی پروژه در طول دو سال آتی پرداخت.

با معرفی رسمی دو محصول یادشده به عنوان محصولات اجرای پایلوت سیستم مدیریت نشانه های جغرافیایی در ایران و اعلام موافقت وزارتخانه های مربوطه، مراحل بعدی فرایند تجاری سازی این محصولات از ماه آینده آغاز خواهد گردید.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.