دستگاه‌های دولتی در ارائه نقشه و مستندات برای صدور سند کاداستری اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استانداری خراسان شمالی به منظور تخصیص اعتبارات و رفع نیازمندی‌های ضروری با هدف «خدمتگزاری به مراجعان، توسعه عدالت و امنیت قضایی و تسریع در جهت امور» برگزار شد.

ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه گفت: با پیگیری استاندار خراسان شمالی تفاهم‌نامه بهبود فضا و ساختمان و زیر ساخت‌های اداری ادارات ثبت اسناد و املاک در خراسان شمالی تهیه و تدوین شد و امیدواریم با توجه به بازه زمانی مشخص در این تفاهم نامه اقدامات موثری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در یک بازه زمانی مشخص همه دستگاه‌های استانی باید نسبت به ارائه نقشه و صدور اسناد مالکیت اقدام کنند؛ چراکه این موضوع باعث شفافیت در بحث زمین و مسکن و هم چنین جلوگیری از زمین خواری و مفسده‌هایی که در این حوزه وجود دارد، می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اهتمام همه دستگاه‌های دولتی استان خراسان شمالی خصوصا جهاد کشاورزی را به منظور ارائه نقشه و مستندات برای صدور سند کاداستری خواستار شد و از استاندار خواست که بر تشکیل کمیسیون رفع تداخلات تاکید کند.

این مسئول عالی قضایی تاکید کرد که باید همه دستگاه‌ها در جهت تثبیت اراضی دولتی تا پایان سال ۱۴۰۰ جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند.

شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با تشکر از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اقدامات صورت گرفته در اداره ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک از جایگاه ویژه‌ای جهت ارائه خدمت به آحاد مردم  برخوردار است و و سیل مراجعات بسیار زیادی را دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری بین خداییان معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی منعقد شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.