روحانیت نسبت به معیشت مردم دغدغه دارند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم تجدید میثاق طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان تهران با آرمان های امام راحل، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با بیانیه گام دوم انقلاب راه را برای دلدادگان انقلاب اسلامی باز کردند که با توجه به آن برای تحقق آرمان های بلند تمام ظرفیت ها و امکانات مادی و معنوی را بسیج می کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت مبدا و حامی انقلاب بودند، گفت: مبدا انقلاب اسلامی حوزه بود و مرجع تقلید و پرچمدار آن یک روحانی بود که به برکت آن مردم مسلمان بیدار شدند.

وی ادامه داد: روشنفکر واقعی کسی نیست که جامعه را به سمت غرب پیش ببرد بلکه کسی است که جامعه را درست بشناسد و برای هدایت آن به سمت درست تلاش کند، شهدا و جانبازان از جمله این روشنفکران هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه مسئله اقتصاد یکی از مسائل مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آمده است، گفت: روحانیت وقتی به جامعه مطلبی را می گوید خودشان در آن موضوع پیش قدم هستند و به همین دلیل اثر گذاری دارد و امروز معیشت مردم دغدغه روحانیت است چرا که روحانیت ما از مردم هستند و در کنار مردم می مانند.

رئیسی با بیان اینکه در جنگ سخت کاری از دست دشمن برنیامد و در جنگ نرم نیز کاری از پیش نبرد، افزود: جنگ نرم پر هزینه و دیر بازده است و جنگ سوم تلفیقی از جنگ سرد و سخت با فشار آوردن به ملت ایران است. می خواهند راههای دور زدن تحریم را بر ما ببندند و نوعی خود تحریمی را برای ما ایجاد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید دشمن شناسی و مراقبت داشته باشیم که عزت ملی و دولت مردان ما را درفشار قرار ندهند و لبخندهای آن ها را به حساب نیاوریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند توپ و تانک و لبخند آن ها برای ما یکی است و نباید در مقابل دشمن کوتاه آمد.

وی تهذیب و اخلاق را از شاخصه های مهم برای حوزه انقلابی دانست و تصریح کرد: آگاهی سیاسی، روزآمد بودن، به روز بودن و اطلاع داشتن از جامعه و منطقه از دیگر شاخصه هایی است که طلاب حوزه های علمیه باید توجه کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب زمان شناس بودند، گفت: مسئله زمان شناسی و موقعیت شناسی بسیار مهم است همانگونه که در گذشته امام (ره) در مقابل حکومت طاغوت ایستادند و مقام معظم رهبری انقلاب را حفظ کردند طلاب نیز باید نسبت به زمان شناسی اهمیت بدهند.

رئیسی با بیان اینکه باید به سوی علوم اسلامی تمدن ساز حرکت کنیم، افزود: گام بعدی که باید در حوزه ها برداشته شود بحث پژوهش و علم است و برای این حرکت کار و تلاش بسیار جدی لازم است.

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات بخش کشور دانست و بیان کرد: مطالبه گری از ویژگی های روحانیت است لذا طلاب و روحانیون باید همه جا در بین مردم قرار بگیرند و بر اقتصاد مقاومتی تاکید کنند زیرا گره اقتصادی کشور به دست کشورهای دیگر باز نمی شود و فقط به دست خود ملت و با اقتصاد مقاومتی رفع می شود.

تولیت آستان قدس رضوی تداوم جریان انقلاب را منوط به اجرای عدالت و مبارزه با فساد دانست و افزود: زندگی اشرافی سازگاری با تفکر انقلابی و اسلامی ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، عزت و ترویج زندگی اسلامی از دیگر مواردی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند و همه جوانان و به ویژه طلاب باید برای ترسیم نقشه راه آینده به آن توجه کنند

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.