استفاده از ظرفیت های فرهنگی شهر اصفهان برای ایجاد نشاط اجتماعی

رضا روحانی درگفت و گو با خبرنگار «تاریخ ما»، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ مسئله در شهر اصفهان توسط گروه جامعه شناسی و روان شناسی شناسایی شده است.

وی با اعلام اینکه صنایع خلاق را در تمام حوزه های مختلف تعریف کردیم و به دنبال ایجاد حرفه های تولید ثروت هستیم که جایگزین مشاغل آب بر مثل کشاورزی شود، ادامه داد: پرداختن به هویت تاریخی مردم شهر و اصفهان شناسی را در برنامه های کاری خود داریم.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پرداختن به نمایش و تئاتر،  سینما، ادبیات، موسیقی و صنایع دستی به شکل استانی، ملی و بین المللی را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: با توجه به اینکه دیگر نمی توان صنعتی را به استان اصفهان اضافه کرد بنابراین پرداخت به صنایع خلاق و فراهم کردن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آن از اهداف سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است.

وی با اعلام اینکه می توان از ظرفیت های فرهنگی موجود در شهر اصفهان برای ایجاد نشاط اجتماعی استفاده کرد، گفت: امروز حال مردم شهر خوب نیست و باید اقدامی در جهت خوب کردن نشاط روحی مردم  انجام شود مثلا با احیای رسوم و رسوم های قدیمی مانند آوازه خوانی زیر پل های تاریخی اصفهان که یک سابقه ۴۰۰ ساله دارد می توان در راستای ایجاد نشاط در جامعه استفاده کرد.

روحانی پرداختن و زنده کردن فرهنگ عامه مردم نصف جهان در هفته فرهنگ اصفهان را از محورهای کاری مهم  این سازمان نام برد و گفت: به منظور تقویت فرهنگ عامه مردم اصفهان نیاز به کمک و همکاری سازمان های مردم نهاد و رسانه ها و فعالان فرهنگی شهر اصفهان داریم.

وی با بیان اینکه به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در اصفهان یک واحد پژوهشی در معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان ایجاد خواهد شد، بیان داشت: همچنین اتاق های فکری در این مرکز نیز بر پا می شود تا اقدامات لازم برای شاد کردن مردم اصفهان احصاء شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.