کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی میزبان رالی دوستانه کریدور شمال ـ جنوب

به گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، این رالی از شهر دهلی‌نو در کشور هندوستان آغاز و هدف آن ایجاد ارتباط فرهنگی و دوستی بیشتر میان چهار کشور هند، ایران، آذربایجان و روسیه و تبیین اهمیت و احیای مسیر ترانزیتی شمال ـ جنوب است که در مسیر بازگشت در روز 8 خرداد ماه به تهران خواهد رسید.

شرکت‌کنندگان در رالی دوستانه هند- روسیه، در آغاز پس از عبور از مسیر دریایی بندر ناواشیوا در هندوستان به بندرعباس در جنوب ایران رسیدند و 10 اردیبهشت‌ماه، همزمان با روز ملی «خلیج‌فارس» این شهر را به مقصد بندر آستارا در شمال کشورمان ترک کردند.

پس از آن اتومبیل‌رانان با خروج از مرز زمینی آستارا، حرکت خود را به سمت باکو و سپس شهر سن پترزبورگ روسیه ادامه دادند. رالي مذکور در مسير برگشت روز 7 خرداد 1397 از مرز آستارا وارد کشور شده و پس از عبور از شهر رشت به تهران می‌رسد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان عضو رسمی «فدراسيون بين‌المللي اتومبيلراني»  (FIA)و «اتحاديه بین‌المللی جهانگردي» (AIT) ، مراسم استقبال از این رالی را با حضور سفرای کشورهای روسیه، آذربایجان و هند و برخی مقامات وزارت امور خارجه، در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار خواهد کرد.

همچنین کانون از طریق مذاکره و هماهنگی با سازمان‌ها و ادارات استان‌ها و شهرهای مختلف کشور شرایطی را فراهم کرده تا شرکت‌کنندگان در رالی بتوانند به سهولت از کلیه جاذبه‌ها و اماکن تاریخی، گردشگری و … در مسیر خود بازدید کنند.

رالی گردشگری کریدور بین‌المللی شمال- جنوب در ادامه مسیر نیز از برخی شهرهای ایران از جمله یزد، کرمان، زاهدان، چابهار، بندرعباس، اصفهان و شیراز عبور کرده و 13 خرداد ماه از مرز بندرعباس از كشور خارج خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.