لزوم تدوین برنامه دقیق و نقشه راه در آموزش و پژوهش استان زنجان

 به گزارش سایت «تاریخ ما» و به نقل از استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در کارگروه توسعه مدیریت استانداری زنجان، اظهار کرد: با برنامه ریزی، الگودهی و ارائه آموزش های لازم، نیروی انسانی توانمند می تواند اهداف و برنامه های توسعه را به درستی در استان اجرا نماید.

وی ارائه آموزش های تخصصی به مدیران و کارشناسان هر حوزه را ضروری دانست و گفت: هر یک از کارشناسان و مدیران استانداری نسبت به زیرمجموعه کاری خود، نماینده عالی دولت محسوب می شوند لذا باید از آموزش های تخصصی در حوزه کاری خود بهره مند شوند و به نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز در آن بخش تسلط کافی داشته باشند.

استاندار زنجان تدوین نقشه راه و برنامه مدون در بخش آموزش و پژوهش را ضروری خواند و تاکید کرد: با تدوین نقشه راه و برنامه دقیق می توان با استفاده از بهترین ایده ها و نظرات و با کنترل و هماهنگی بیشتر، اقدامات موثری در توسعه استان و ارتقاء سطح علمی و کارایی نیروی انسانی انجام داد.

حقیقی در حوزه پژوهش نیز با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی وقایع و رویدادهای مهم استان نظیر انتخابات در سنوات گذشته به منظور رفع نواقص و کاستی های کار، اظهار کرد: باید با شناسایی نقاط ضعف و رفع کاستی های گذشته نسبت به بهبود شرایط برگزاری و افزایش مشارکت عمومی در انتخابات های آینده گام برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: در موضوعات پژوهشی باید به دریافت و سنجش دیدگاه های متعدد سرمایه های اجتماعی در استان پرداخت و از این نظرات در راستای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار زنجان ادامه داد: باید بر اساس برنامه ریزی ها و نقشه راه تدوین شده به پژوهش ها جهت داده شود تا کاربرد بیشتری در استان داشته باشند و عملیاتی شوند.

حقیقی در زمینه ساماندهی نیروی انسانی نیز بر ضرورت استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود و فعال در هر حوزه تاکید کرد و گفت: باید نیروهای توانمند، با انگیزه و متخصص در حوزه های ستادی و صف و به ویژه در بدنه اجرایی فرمانداری ها و بخشداری های استان استفاده شود.

وی  تاکید کرد: برای انتخاب افراد جهت تصدی پست های مدیریتی استانداری باید از نیروهای درون خانواده وزارت کشور که شرایط لازم برای احراز آن پست ها را داشته باشند استفاده شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.