رسانه‌های صهیونیست: خسارت وارد شده به زرادخانه موشکی حماس کمتر از میزان برنامه ریزی شده بود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی جنگ اخیر ۴۳۶۰ موشک و راکت توسط گروه‌های مقاومت به سمت اراضی اشغالی شلیک شد که از این تعداد ۳۴۰۰ فروند به مناطق مختلف اراضی اشغالی اصابت کرد.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین مدعی شد که بیشتر این موشک‌ها به محیط‌های باز اصابت کرد و سامانه‌های گنبد آهنین ۹۰ درصد از این موشک‌ها را رهگیری کردند.

سایت عبری زبان واینت در این باره گزارش داد: این شاید بیشترین میزان شلیک موشک به سمت اسرائیل در این مدت کوتاه از جنگ (۱۱ روز) باشد.

طبق این گزارش، برآوردهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند که در حال حاضر ۱۰ هزار موشک در اختیار همه گروه‌های فلسطینی از جمله صدها موشک دوربرد قرار دارد.

در همین حال، روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز اعلام کرد: ارتش اسرائیل اذعان می‌کند خسارت وارد شده به زرادخانه موشکی حماس کمتر از میزان توقعات بوده است.

هاآرتص در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی طی جنگ اخیر ۴۰ درصد از سکوهای پرتاب موشک وابسته به حماس را هدف قرار داد اما برای هدف قرار دادن مواضع دیگر با مشکل مواجه شد.

ارتش رژیم صهیونیستی درحالی مدعی رهگیری ۹۰ درصد موشک‌های مقاومت فلسطین شده است که شبکه مکان این رژیم در گزارشی اعلام کرد: ۷۸ درصد از موشک‌های شلیک شده از غزه به اراضی اشغالی طی ۱۱ روز جنگ به اسرائیل اصابت کرد.

این شبکه در ادامه اذعان کرد که برخلاف اعلام ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری ۹۰ درصد از موشک‌های مقاومت، سامانه‌های گنبد آهنین تنها موفق به رهگیری ۲۲ درصد از این موشک‌ها شدند.

شبکه مکان همچنین اذعان کرد: هدف قرار دادن سامانه‌های موشکی حماس در نوار غزه برای پیروزی کافی نبود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.