یاد روز سعدی زمینه‌ساز تقویت روابط فرهنگی ایران و رونق اقتصادی

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عنایت الله رحیمی عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یاد روز سعدی با اشاره به همت مرکز سعدی شناسی برای برگزاری مراسم یادروز این شاعر بزرگ، عنوان کرد: حرکت در این مسیر خوب و مؤثر بوده است.

وی وجود شخصیت برجسته ادبی شیخ اجل، سعدی شیرازی در فارس را در کنار سایر ادبا و اندیشمندان از سرمایه‌های گرانقدر این دیار برشمرد و تاکید کرد: نباید از چنین داشته‌های ارزشمندی غفلت بورزیم.

استاندار فارس بیان کرد: بی‌تردید بهره گیری مناسب از این داشته‌ها نه تنها سبب ایجاد روابط فرهنگی وسیع در سطح بین المللی می‌شود، بلکه ارمغان‌های اقتصادی فراوانی نیز برای مردم به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به همت مرکز سعدی شناسی برای برگزاری مراسم یاد روز این شاعر بزرگ، عنوان کرد: حرکت در این مسیر خوب و مؤثر بوده است.

رحیمی با تاکید بر درونی کردن توجه به جایگاه بزرگان دیار فارس، افزود: توجه به شخصیت‌های برجسته ای همچون سعدی و حافظ و تلاش برای برگزاری هر چه نیکوتر مراسم بزرگداشت آنان باید از سخن صِرف فاصله گرفته و به مرحله عمل درآید.

وی ادامه داد: درونی کردن این امر زمینه ساز معرفی کردن فرهنگی ایرانی اسلامی و به ویژه فرهنگ استان فارس خواهد شد.

استاندار فارس با ابراز خرسندی از پیش‌بینی حضور اساتید پر آوازه زبان و ادبیات فارسی، از متولیان برگزاری مراسم خواست با کاستن از سخنرانی‌های رسمی بر تعداد این سخنرانی‌های ارزشمند اساتید بیفزایند.

رحیمی همچنین به تقارن مبارک یاد روز سعدی علیه الرحمه با میلاد پر برکت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج)، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزه‌های دینی و قرانی در آثار سعدی نمودی پر رنگ دارد، باید برنامه ریزی دقیقی برای پیوند این مراسم با شعائر دینی انجام شود.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین مناسبت‌هایی باید با برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده با دغدغه‌های امروز مردم در جامعه عجین شود.

استاندار فارس همچنین از متولیان برگزاری این مراسم یادروز خواست به ارائه هنرهایی همچون ترانه سرایی با اشعار سعدی و همچنین برنامه‌هایی که با هدف عمومی کردن دیدگاه سعدی در جامعه تدوین شده توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری یادروز سعدی در یکم اردیبهشت ماه، این زمان را فرصتی مناسب برای معرفی اقلیم معتدل شیراز و رونق بیش از پیش گردشگری در این شهر دانست.

رحیمی بر حمایت مدیریت ارشد استان از برگزاری مراسم یادروز سعدی تاکید کردو عنوان کرد: تلاش می‌کنیم علاوه بر حضور شخصیت‌های علمی و ادبی از مسئولان کشوری که به این موضوعات علاقه مند هستند نیز دعوت کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.