سازمان تعاون روستایی موظف به جمع آوری و خرید تضمینی پیاز شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما در متن مصوبه یکصدوسی و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار آمده است:

با توجه به گزارش ارائه شده اتاق اصناف ایران در خصوص روند کاهشی قیمت پیاز و میزان انباشت آن در کشور و ارائه‌ی راهکار مناسب برای برون رفت از آن مقرر گردید در راستای حمایت از تولید کنندگان و تنظیم بازار موثر پیاز در داخل (اجتناب از کاهش تولید در فصل‌های زراعی آتی به دلیل ضرر و زیان ناشی از کاهش غیرمتعارف قیمت در فصل زراعی جاری) و به استناد نامه شماره ۶۰.۳۲۰۸۹ در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ معاونت بازرگانی داخلی، سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن اتخاذ تدابیر مناسب برای خرید تضمینی این محصول، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها نسبت به خرید و جمع آوری محصول اقدام کند.

تبصره ۱: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به منظور تسهیل در عرضه مستقیم محصول پیاز نسبت به واگذاری فضای رایگان به تولید کنندگان اقدام لازم به عمل آورد.

تبصره ۲:به منظور برنامه‌ریزی در الگوی کاشت، داشت و برداشت و جلوگیری از انباشت یا کاهش محصولات کشاورزی و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ارائه برنامه تولید سال ۱۴۰۰ با رویکرد هدفمندی محصولات آب بر و تعیین قیمت خرید تضمینی مناسب با قیمت تمام شده محصولات کشاورزی قبل از کشت اقدام کند.  

تبصره ۳:سازمان مرکزی تعاون روستایی در اسرع وقت در خصوص شفاف سازی و تنویر افکار عمومی نسبت به اطلاع رسانی مطلوب در رسانه‌ها اقدام کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.