راه‌اندازی اولین سایت 5G کرمانشاه تا آبان/ “سرقت” امانمان را بُریده است

مسیب قبادیان در نشست خبری امروز (دوم خرداد) از سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی در حوزه تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت استان طب یکسال گذشته خبر داد و افزود: مهمترین بخش این سرمایه گذاری در حوزه تلفن همراه صورت گرفته و بیشترین تمرکز در این بخش بحث راه اندازی سایت های نسل سه و چهار است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، قبادیان یادآور شد: این اقدامات با هدف افزایش سرعت اینترنت در دستور کار قرار دارد که بر اساس تکلیف برنامه ششم باید به سرعت ۲۰مگابیت بر ثانیه برسیم که این امر با اقدامات صورت گرفته محقق شده است.

قبادیان خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین پروژه های صورت گرفته در یک سال گذشته بحث اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت است که در این زمینه ۳۰۰ روستای استان طی این مدت به اینترنت وصل شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان نیمه اول امسال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه اینترنت وصل شوند.

قبادیان گفت: در مجموع 290 روستای بالای 20 خانوار فاقد اینترنت در استان داریم که از این تعداد 160 روستا به همراه اول و مابقی به اپراتور ایرانسل محول شده که تاکنون از 160 روستایی که در تعهدماست کار اتصال 105 روستا به شبکه اینترنت انجام شده و تنها 55 روستا باقی مانده که تا پایان نیمه اول امسال در صورت تامین تجهیزات انجام می شود.

وی از اجرای 200 کیلومتر پروژه فیبر نوری در استان به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم مخابرات در یکسال گذشته یاد کرد وافزود: این تجهیزات عمدتا در مناطق روستایی کار گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال هم اجرای 300 کیلومتر دیگر فیبر نوری را در برنامه داریم که عمدتا در نقاط مرزی استان برای اتصال بازارچه های مرزی و روستاهای مسیر انجام خواهد شد.

دخلمان با خرجمان نمی خواند/ به ریال درآمد کسب می کنیم و به دلار هزینه می کنیم

قبادیان در ادامه به چالش های پیش روی مخابرات اشاره کرد وافزود: مهمترین چالش این است که در حال حاضر درآمدهای ما با هزینه ها همخوانی ندارد و عملا به ریال کسب درآمد می کنیم و به دلار خرج می کنیم.

وی افزود: برخلاف تجهیزات تلفن ثابت که 70 درصد آن تولید داخل است، در حوزه تلفن همراه وابستگی زیادی به واردات داریم و عملا 70 درصد تجهیزات این حوزه وارداتی است و افزایش چشمگیر قیمت ارز موجب شده هزینه های مخابرات به شدت افزایش یابد.

قبادیان خاطرنشان کرد: این افزایش هزینه ها در حالی است که تعرفه های تلفن ثابت از سال 1382 تاکنون نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه در برخی مقاطع به دلیل اجرای طرح هایی مانند “هم کُدسازی” حدود 14 درصد هم کاهش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر متوسط درآمد یک خط تلفن ثابت حدود 3800 تومان درماه است، درحالی که برای نگهداری همین یک خط حدود 19 هزار و 500 تومان در ماه هزینه می کنیم و این یعنی یک ششم هزینه های نگهداری صورت گرفته برای یک خط تلفن ثابت درآمد داریم و همین امر موجب شده حتی در هزینه های جاری مخابرات هم دچار مشکل شویم.

قبادیان علت عدم تغییر تعرفه ها را اختلاف نظر میان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات عنوان کرد وافزود: در حالی که 70 درصد ارتباطات کشور برعهده مخابرات است اما به دلیل دعواهای سیاسی وزارت ارتباطات اجازه افزایش تعرفه های تلفن ثابت را به ما نمی دهد و همین امر موجب ایجاد مشکل برای شرکت مخابرات شده است.

این مسئول گفت: مسئولان باید بدانند که اگر بسترهای ارتباطی دچار مشکل شود تمام مشاغل و تمام کشور از این امر دچار آسیب خواهند شد، چرا که بطور مثال عمده بازار 100 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان بر بستر اینترنت فعال است.

وی افزود: این عدم تغییر تعرفه ها در حالی است که قیمت ارز موجب افزایش سرسام آور هزینه های ما شده است. بطور مثال راه اندازی یک سایت همراه اول حدود 90 هزار دلار هزینه دارد که با هفت برابر شدن قیمت دلار ما باید چقدر از تلفن همراه و اینترنت درآمد کسب کنیم که این افزایش هفت برابری را جبران کنیم.

قبادیان تصریح کرد: انتظار ما این است که حداقل تعرفه ها در حوزه های تجاری افزایش یابد تا بخشی از هزینه های سنگین ما جبران شود.

سرقت امانمان را بُریده/ افزایش 3 برابری سرقت تجهیزات مخابراتی استان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه چالش دوم این شرکت را در استان بحث سرقت تجهیزات مخابراتی عنوان کرد و افزود: سرقت ها واقعا امان ما را بریده و هر روز برای ما مشکلاتی ایجاد می کند.

وی افزود: سال گذشته از این حوزه حدود 4.5 میلیارد تومان خسارت دیدیم و این سرقت ها در کنار خسارت مالی، نارضایتی مردم را هم به دنبال دارد.

قبادیان با اشاره به سه برابر شدن میزان سرقت تجهیزات مخابراتی عنوان کرد: بخشی از این موضوع به گران شدن تجهیزات برمی گردد، اما در این بین نمی توانیم انگیزه خرابکاری را هم نادیده بگیریم و دستگاه های مربوطه باید به طور جد در این زمینه ورود کنند.

راه اندازی اولین سایت 5G تا آبان ماه/ “دیتاسنتر” کرمانشاه چشم انتظار سرمایه گذار بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه از راه اندازی اولین سایت تلفن همراه 5G استان تا آبان ماه امسال خبر داد وافزود: برنامه این است که در هریک از کلانشهرها یک سایت 5G راه اندازی شود که در این زمینه تا آبان ماه امسال این سایت را راه اندازی خواهیم کرد.

وی به پروژه دیتا سنتر هم اشاره کرد وافزود: این پروژه قراربود با سرمایه گذاری وزارت ارتباطات ساخته و تجهیز شود، اما با آمدن وزیر جدید برنامه تغییر کرد و قرار است فقط مکان در اختیار گذاشته شده و کار با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود که هنوز مشخص نیست این طرح برای سرمایه گذار بخش خصوصی توجیه دارد.

قبادیان گفت: تلاش کردیم با همکاری شرکت همراه اول این طرح را در استان اجرایی کنیم، چرا که دیتا سنترهای بزرگ کشور در اختیار این شرکت است، اما همراه اول زمانی در پروژه دیتا سنتر مشارکت می کند که مالکیت زمین و ساختمان هم از آن خود شرکت باشد، بنابراین این موضوع هم انجام نشد و همچنان منتظر سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

42 میلیارد تومان از مشترکین طلب داریم/ عمده طلب از دستگاه های دولتی است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه از بدهی 13 میلیارد تومانی مشترکین تلفن ثابت به مخابرات استان خبر داد و افزود: عمده این بدهی مربوط به بدهی هایی است که از سنوات گذشته به جای مانده است.

وی میزان بدهی مشترکین استان در حوزه دیتا را هم 29 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان طلب عمدتا مربوط به واحدهای تجاری و دستگاه ها و سازمان هاست.

قبادیان گفت: آنچه مسلم است در بحث پرداخت بدهی مردم همکاری خوبی دارند و مشکل اصلی ما مربوط به دستگاه ها و ادارات است، بطور مثال اداره داریم که چهار میلیارد تومان به ما بدهکار است و دو سال است که طلب خود را پرداخت نکرده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.