نظارت و بازرسی بر بازار در روزهای پایان سال تشدید می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، ارژنگ عزیزی پیش از ظهر دوشنبه در کمیته نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی استان اردبیل تصریح کرد: برای جلوگیری از تخلف در بازار نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم تا با افزایش نظارت‌های هدفمند و قانونی از سوءاستفاده احتمالی جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: شناسایی اقلام ضروری، کنترل ذخایر و منابع موجود و گزارش کسری کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد تا عدم هماهنگی‌های لازم در این بخش تأثیر منفی در بازار نداشته باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه دستورالعمل ملی شبکه قابل نظارت بر بازار ارائه شده است، یادآور شد: با مطالعه کامل این دستورالعمل می‌بایست کمبودهای موجود استانی اصلاح یا تقویت شود.

به گفته عزیزی در ایام عید می‌بایست تعرفه‌گذاری در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری و هتل‌ها و مراکز اقامتی به خوبی شفاف سازی شود تا با تعدیل قیمت‌ها از افزایش بی رویه بهای خدمات ارائه شده جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: در این مدت در شبکه‌های توزیع خرده فروشی با اولویت تعاونی‌های مصرف کارگری، فرهنگیان، صنوف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاها با شروط خاصی ارائه شده و با آسیب شناسی مناسب اقدامات لازم برای حمایت از تولید کننده و مصرف کنندگان انجام پذیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.